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 Megkezdődtek a Neue Klasse modellsorozat nagyfeszültségű akkumulátorainak gyártásához tervezett összeszerelő üzem építési munkálatai San Luis Potosí városában, a BMW mexikói létesítményében – számolt be róla a bajor autógyártó vállalat. Forrás: BMW Group Mint ismeretes, a Neue Klasse a prémium márka elektromos autóinak következő generációját jelöli, amely vadonatúj padlólemezen, minden korábbinál fejlettebb hajtás- és akkumulátortechnológiával érkezik. A Neue Klasse modellgeneráció első képviselője egy Sports Activity Vehicle (SAV, azaz sportos szabadidő-autó) lesz, amely tanulmány formában idén márciusban mutatkozott be. Bemutatkozott a BMW következő generációs szabadidő-autója Az SAV sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét Magyarországon, a BMW Group debreceni gyárában, majd a paletta 2026-ban egy limuzin karosszériaváltozattal bővül Münchenből. Mexikó ezt követően egy évvel csatlakozik be a Neue Klasse modellgeneráció gyártásába – kezdetben a Sports Activity Vehicle modellel, írja a BMW. A BMW Group a „local for local” vezérelve mentén igyekszik gyáraihoz a lehető legközelebb felépíteni a nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelésére szolgáló üzemet. A Neue Klasse akkumulátorait a világ öt pontján fogják gyártani: San Luis Potosíban, Debrecenben, a kínai Senjangban, az egyesült államokbeli Spartanburg városához közeli Woodruffban, valamint az alsó-bajorországi Irlbach-Straßkirchenben. Mint korábban beszámoltunk róla, a BMW Group a Neue Klasse modellgenerációban vadonatúj fejlesztésű, hengeres lítium-ion akkumulátorcellákat fog alkalmazni, amelyeknek térfogati energiasűrűsége több mint 20 százalékkal nagyobb a BMW ötödik generációs akkumulátor-technológiájának prizmatikus celláihoz képest és akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltést tesz lehetővé. A modellek egy töltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága szintén körülbelül 30 százalékkal nő. Forrás: BMW Group Mexikóban az akkugyártó üzem építésével párhuzamosan a karosszériagyártó csarnok, a jármű-összeszerelő üzem és a logisztikai területek további bővítései is folyamatban vannak. Emellett a gyár területén működő fotovoltaikus rendszerek bővítése is tervben van, a célkitűzés szerint a jelenleg szükséges villamos energia több mint 20 százalékát közvetlenül a gyár területén termelnék meg. Forrás: BMW Group A BMW Group mintegy 800 millió eurót fektet be a San Luis Potosí városában működő létesítmény fejlesztéseibe. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!