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 Nemrég eldőlt, hogy a Volkswagen nem a Renault-val, hanem egyedül vág bele a 20.000 eurós olcsó villanyautója tervezésébe. Bár hivatalos neve még nincs, céldátuma már van az egyelőre mindenki által csak ID.1-ként emlegetett kisautónak. Három év múlva* Az talán soha nem volt igazi kérdés, hogy az ID.2 nem az út vége a Volkswagen villanyautós portfóliójának jóárasítása kapcsán. Ha a 2026-ban a kereskedésekbe érkező 25 ezer eurós kisautót az új Polóként aposztrofáljuk, akkor világos, hogy van legalább még egy méretkategória lefelé, az egykori UP, vagy Lupo irányába. De az ID.2 elnevezés is azt sejteti, hogy már régóta tervben van egy ennél kisebb modell is a cég boszorkánykonyhájában. Ám a vállalat egyelőre azzal van elfoglalva, hogy az ID.2 25 ezer eurós árcéduláját megvalósítsa, ráadásul úgy, hogy valamit azért még keressen is a kisautón. Ezen újabb 20 százalékot csökkenteni nem triviális gyakorlat, még akkor sem, ha az LFP akkumulátorok ára most éppen a padlón van. Korábban úgy nézett ki, ehhez a Renault lehet a megfelelő partner, akik az új elektromos Twingóval 2026-ban pont ide, 20 ezer euró alá akarnak megérkezni és ehhez keresnek gyártópartnert. A Volkswagen hónapokig tárgyalt is velük, de végül, nem utolsó sorban a szakszervezetek nyomására, feladták ezt a tervet. Amikor pár hete kiderült, hogy a német cég egyedül vág bele a vállalkozásba, rögtön kérdés lett, mikorra érkezhet meg az újdonság, ha még csak most állnak neki a tervezésének. Nos, legalább ebben a kérdésben nem kell többet találgatnunk. 🤓 Yes, we will offer #electric cars for EUR 20,000. 🚗 To be launched in 2027: we are pushingfor all-electric, entry-level #mobility. We will set standards:✅ Technology✅ Affordability✅ Design & Quality From Europe, for Europe! pic.twitter.com/YbQjVvKGiV — Volkswagen Group (@VWGroup) May 28, 2024 Egy kicsit városi crossoveresre hajazó sejtelmes sziluett kíséretében most a németek bejelentették, hogy 2027-ben mutatják be új, 20 ezer eurós elektromos kisautójukat, amely a technológia, a megfizethetőség, valamint a dizájn és a minőség terén új mércét fog felállítani – ígéri a wolfsburgi cég. Persze ezt a 2027-et érdemes a korábbi tapasztalatok fényében értelmezni. A cég 2025-re ígérte a tavaly bemutatott ID.2 gyártásának megkezdését, de nemrég pontosítottak, hogy ez csak a premier dátuma, a sorozatgyártás 2026 elején indulhat meg, nagyobb darabszámot pedig az év közepére várnak. Ennek tükrében az ID.1 prototípusának bemutatója várható 2027-ben, a sorozatgyártást pedig 2028-ra tennénk. Azon sem lepődnénk meg, hogy ha a modell Škoda jelvénnyel érkezne leghamarabb, bár korábban az is felmerült, mégsem nyugdíjazzák a Seat autógyártó részlegét a belső égésű motorok kivezetésével, és a 20 ezres kisautó a spanyol márkánál is bekerül a kínálatba. Mégsem lesz közös olcsó villanyautója a Renault-nak és a Volkswagennek 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!