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 Az autógyártók egyre gyakrabban csábítanak át sikeres vezetőket a legnagyobb technológiai cégektől. De nem mindig sikerül jól az integráció. Víz és olaj A számítástechnika és szoftverfejlesztés világában a változások gyors lekövetése, a folyamatos fejlesztés a célszerű, ám az ehhez szokott szakemberek nem mindig tudnak jól beilleszkedni az ennél jóval komótosabb autógyártás világába. Az elmúlt napokban két jelentős cégtől is távozott a pár éve neves techvállalattól odacsábított vezető. Példájuk nem ritka. A Volkswagenhez tartozó PowerCo, amely a csoport akkufejlesztésével és hamarosan gyártásával is foglalkozó tagja még 2021-ben csábította el az Apple-től Soonho Anh-t aki korábban a Samsung SDI akkugyártót hagyta ott az Apple-ért, ahol a következő generációs akkucellákért felelős alelnök lett. A PowerCo-nál CTO pozíciót töltött be, azaz a technológiáért felelős legfelső vezető volt, ám augusztus 1-gyel felmondott. Utódja, HW Vassen egy régi Volkswagen motoros, akit a cég nevelt ki az elmúlt 25 évben és jelenleg a sorozatgyártás előkészítésért felel. A négy Orin SoC-t használó Nvidia Adam rendszer az önvezetés egyik kedvelt hardvere. A Stellantis is szívesen válogat a techszektorból, Berta Rodriguez-Hervas az Nvidiától érkezett az autógyártóhoz kevesebb, mint három évvel ezelőtt, ahol a mesterséges intelligenciáért felelős alelnök lett. A hölgy 2022 januárjában csatlakozott a Stellantishoz, de korábban már a Teslát és a Mercedest is megjárta – mindenhol a vezetéstámogató rendszerekkel foglalkozott. Június 12-én még a cég egy eseményén demózta az új STLA AutoDrive rendszert, amely a vállalat ígérete szerint az év végére kész lesz, ám azóta felmondott. Nemrég a Stellantis észak-amerikai kereskedései fejezték ki aggodalmukat, mert úgy látják, az elmúlt időszakban tömegesen mondanak fel kulcsemberek a cég helyi szervezetében – írja az Automotive News iparági szaklap. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!