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 A FIA, és az Extreme E elektromos versenysorozat szervezői lerántották a leplet a világ legelső hidrogénhajtású versenyautójáról, amely a vadonatúj Extreme H széria főszereplője lesz. Ezzel meg is kezdődött a visszaszámlálás a 2025 áprilisi rajthoz, amikor először láthatjuk majd a legextrémebb üzemanyagcellás autókat összecsapni a bolygónk különleges tájain. Az Extreme H az Extreme E következő evolúciós lépcsőfoka, amely továbbviszi elődjének küldetését, mely nem más, mint bemutatni a klímaváltozás káros hatásait a Föld legsérülékenyebb területein, miközben innovatív meghajtású járművek szórakoztatják a motorsport szerelmeseit. A szervezők úgy vélik, hogy az akkumulátoros elektromos hajtás sikeresen bizonyította, hogy nem csupán belső égésű motorral szerelt versenyautóktól láthatunk izgalmas csatákat, ráadásul az extrém körülményektől sem kell félteni a villanyautókat – most pedig a hidrogénautókon a sor, hogy ugyanezt megmutassák a nézőknek. Az Extreme H sorozat versenyautója a Pioneer 25 nevet kapta, és egy jelentős műszaki előrelépést képvisel az Extreme E-ben megismert Odyssey 21 villanyautókhoz képest. Nőtt a teljesítmény, a nyomaték, és vadonatúj felfüggesztési geometria is került az autókba. Emellett szembetűnő változás, hogy a korábbi kétszemélyes kialakítás helyett immár egyszemélyes megoldással központi üléspozíciót kap a pilóta. Az autót a Spark Racing Technology tervezte és gyártotta, és az Extreme H hivatalos üzemanyagcella-szolgáltatója, a Symbio biztosította számára a 75 kW-os hidrogén-üzemanyagcellát. A jármű 400 kW (550 LE) csúcsteljesítménye 4,5 másodperc alatt képes a 2200 kilogrammos, 2,4 méter széles és 4,8 méter hosszú versenyautót 0-100 km/h-ra gyorsítani, a végsebesség pedig elérheti a 200 km/h-t. Az összkerékhajtást adó, duplamotoros hajtásláncot a Fortescue ZERO által szállított 36 kWh kapacitású akkumulátor egészíti ki. Minden Extreme H versenyző a Pioneer 25 szabványosított alkatrészcsomagját kapja meg, de az első és hátsó karosszériát, valamint a lámpákat szabadon újratervezhetik a csapatok a megvásárolható termékeik mására. A következő mérföldkő az Extreme E skóciai hétvégéje lesz július 13-14-én, ahol sor kerül a Pioneer 25 legelső nyilvános tesztjére. Az Extreme H versenysorozat nyitó évada jövő áprilisban indul, és összesen tíz futamból áll majd öt helyszínt érintve. A szezonnyitóra Szaúd-Arábiában kerül sor, innen az Egyesült Királyságba utaznak a hidrogénautók, ezt követően pedig Németországban, Olaszországban, majd az Amerikai Egyesült Államokban állnak rajthoz a versenyzők. Az Extreme H indulásával a jelenleg a negyedik évadában járó Extreme E versenysorozat véget ér. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!