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 Az elektromos hajtás szélsebes terjedése kapcsán leggyakrabban a skandináv országok és Kalifornia kerülnek be a hírekbe, emiatt pedig sokan eshetnek abba a tévhitbe, hogy az elektromobilitás csak a gazdag államok hóbortja. A valóság viszont az, hogy a világ fejlődő területein is rendületlenül tör előre az elektrifikáció, és irdatlan összegek vándorolnak a fosszilis üzemanyagoktól való függetlenedés feltételeinek megteremtésébe. India nemrég a tömegközlekedés megtisztításában ért el óriási előrelépést. A Tata Power, India vezető villamosenergia-ipari vállalata június közepén jelentette be, hogy a megújuló energiára és a töltési szolgáltatásra szakosodott leányvállalata, a Tata Power Renewable Energy Limited (TPREL) országszerte összesen több mint 850 töltőberendezést telepített le a közösségi közlekedés részeként használt elektromos autóbuszok számára. A töltőoszlopok olyan nagyvárosok buszpályaudvarainál találtak otthonra, mint például Delhi, Mumbai, Bengaluru, Ahmedábád, Goa, Dzsammu és Szrinagar. A Tata Group konglomerátumhoz tartozó energiacég közleménye szerint a töltők ez idáig több mint 2300 elektromos busz szolgálatba állítását tették lehetővé, és több mint százezer tonna szén-dioxid-kibocsátást segítettek elkerülni. A TPREL töltőhálózata 180 és 240 kilowatt közötti teljesítménnyel szolgálja ki a járműveket. A Tata Power a megújuló energiák területén is úttörőnek vallja magát, jelenleg mintegy 5593 MW termelőkapacitással rendelkezik, ami közel 40 százaléka az összes energiatermelésre fordítható teljesítményének. A napokban röppent fel továbbá az a hír is, hogy India lerövidítené az új nyilvános töltőállomások hálózati csatlakoztatásának idejét, ezzel pedig jelentősen felgyorsítaná a töltőinfrastruktúra bővítésének ütemét. A legfrissebb tervezet szerint a nagyvárosi területeken a korábban javasolt hét nap helyett három, más településeken a tizenöt helyett hét, vidéki térségekben pedig harminc helyett tizenöt nap alatt lenne szükséges az áramszolgáltatóknak elektromos csatlakozást biztosítani a töltőkhöz. A tervezet kitér az olyan esetekre is, amikor a helyszínen az elosztó hálózatok meghosszabbítása, vagy új alállomások építése szükséges, ilyenkor a munkálatok befejezését követően nem több, mint 90 napon belül kell megvalósítani a csatlakoztatást. Az indiai kormány emellett a nyilvános töltőpontok közötti távolságot is csökkentené, és az elektromosautó-töltés iránti igény földrajzi eloszlásának legalább évi egyszeri újravizsgálatát is elrendelné. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!