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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Közleményben reagált a koreai akkugyártó az elmúlt napok sajtóhíreire

elektromosautó-akkumulátor

Az elmúlt napokban bejárta a világsajtót az a hír, miszerint az önállósulása óta folyamatosan veszteséges SK On pénzügyi nehézségekkel küzd és radikális lépésekre készül. A hazánkban Iváncsán és Komáromban gyárat üzemeltető cég korábban már idehaza is elküldött több száz, egyesek szerint ezer kölcsönzött munkaerőt, azóta viszont már ismét toboroz.

Most közleményben reagáltak a sajtóhírekre.

Az alábbi szöveg a cég sajtóközleménye.

Nehéz piaci körülmények mellett is stabil működés

Az SK magyarországi gyárai a kialakult gazdasági helyzet ellenére is működnek.

A Dél-Korea második legnagyobb vállalatcsoportjaként ismert SK 2018 óta van jelen Magyarországon, két akkumulátorgyárat üzemeltet Komáromban és egyet Iváncsán – az első, komáromi üzemében 2019-ben indult el a termelés. Az anyavállalat a három beruházással és a gyors terjeszkedéssel – Európában először folytatva üzleti tevékenységet – arra a piaci jelenségre válaszolt, mely az elektromos autók 10-20 éven belüli rendkívüli térnyerését prognosztizálta. Az SK On olyan népszerű és nagy múltú autómárkákat szolgál ki, mint a Ford, a Hyundai, a Mercedes-Benz vagy a Volkswagen, de nemrég díjazták a Ferrari egyik legjobb beszállítójaként is – a 2024-es első félévi piaci kapitalizációja 36%-kal növekedett. Az utóbbi időben azonban jelentős visszaesés volt tapasztalható az elektromos autók iránti keresletben, ennek következtében pedig a partnerek megrendelései is lecsökkentek.

Növekvő piaci igények, terjeszkedő vállalat

A nemzetközi elemzők és autógyártók által, még a közelmúltban is, óriási növekedés volt előre jelezve az elektromos autók iránti keresletet illetően. Ezekre számos, az iparág ellátási láncában érintett cég üzemeinek és infrastruktúrájának bővítésével reagált. Az SK csoport leányvállalataként működő SK On szintén nagy léptékű bővülésbe kezdett. A vállalat számára a terjeszkedés sikerességét egyaránt garantálta a különleges szakértelem és a piacvezető technikai fejlettség, azonban az elektromos autók iránti kereslet növekedésének jelentős, nem várt lelassulása különleges helyzetet teremtett.

Félreértelmezett kifejezés a sajtóban

Az SK koreai vezetése egy intézkedéscsomag kialakításával kíván a kialakult piaci helyzetre reagálni, melyre összefoglalóan „szükséghelyzet-kezelésként” (angolul: emergency management) utalt a nemzetközi sajtónak kiadott közleményében. Az intézkedéscsomag nem egy meglévő krízis kezelésére szolgál, hanem éppen egy esetleges krízis kialakulásának megelőzésére. A „szükséghelyzet-kezelés” kifejezést gyakran használják Koreában, amikor a vállalatok azonnali, rendkívüli lépéseket tesznek a jobb céges teljesítmény elérése érdekében, de a kifejezés használata nem jelenti azt, hogy a vállalat a működése beszüntetésének küszöbén állna.

Az SK vezetőségének állásfoglalása: megtorpanás helyett, a nehézségek kezelése

„Az SK On vezetősége stratégiai kezdeményezéseket vezetett be annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegye az üzletet, és hozzáigazítsa a működését a jelenlegi piaci feltételekhez. Ezekkel az erőfeszítésekkel a működésünk alapjait szeretnénk megerősíteni, ideértve a K+F-be történő befektetéseket, versenyképességünk megőrzése érdekében.

Évtizedeket töltöttünk akkumulátortechnológiánk fejlesztésével és a gyártólétesítmények globális hálózatának létrehozásával. Hiszünk benne, hogy az SK On jelentős szerepet fog játszani az elektromos járművek robusztus, globális ellátási láncának felépítésében, és az iparág jövőbeli növekedésében.” – nyilatkozta a koreai anyavállalat.

Az SK magyarországi gyárainak helyzete

A vállalatcsoport és a helyi vezetőség is átmeneti állapotként tekint a magyarországi gyárak jelenlegi helyzetére, mely a nehézségek mellett rengeteg tanulási és fejlődési lehetőséget is magában hordoz. A költségek optimalizálása mellett továbbra is nagy figyelmet fordít az SK arra, hogy minden munkatársa egy stabil, megbízható és törődő munkahelyként tudjon tekinteni a vállalatra, ahol az átmeneti nehézség ellenére is mindig figyelnek a munkavállalók igényeire – ezért is vezettek be júliustól egy új béren kívüli juttatást, az egészségbiztosítást minden alkalmazott és akár azok családtagjai számára is.

Bajban van a komáromi és iváncsai akkugyárak koreai anyacége

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.