Hajóra szálltak a kínai Leapmotor és a Stellantis leányvállalata által gyártott C10 és T03 típusú elektromos autók a sanghaji kikötőben, hogy még augusztusban, a járművek szeptemberi európai értékesítése előtt megérkezzenek kontinensünkre. Úgy tudni, hogy ebben a körben 800 villanyautó indult útnak, de a következő hónapokban még több jármű gurul fedélzetre. A Stellantis és partnere által 51:49 arányban birtokolt Leapmotor International kilenc európai országban kezdi árulni a két modellt az ősszel, az év utolsó negyedévében pedig a Közel-Keletre, Afrikába, az ázsiai csendes-óceáni térségbe, valamint dél-amerikai piacokra is kiterjesztené tevékenységét. 2024 végére 200 értékesítési pontot tervez létrehozni a vállalat Európában, 2026-ra pedig 600-ra bővítené ezt a hálózatot.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWN1dG91dC1lbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci0xMjAweDE2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L29tdi1jdXRvdXQtZW1vaXRvbi1hcHAta2FtcGFueS1tYWluLWxhdW5jaC1iYW5uZXItMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= „Július első feléig a Leapmotor több mint 400.000 elektromos autót adott el Kínában a vállalat első eladása óta” – mondta a Leapmotor alapítója, elnök-vezérigazgatója, Jiangming Zhu. „Kína a világ legnagyobb és legversenyképesebb elektromosjármű-piaca, termékeink pedig bizonyították értéküket a helyi vásárlók elismerésével. A C10 és T03 modelleket a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy megfeleljenek a globális vásárlók magas követelményeinek, és biztosak vagyunk abban, hogy a Stellantis és a Leapmotor együttműködése mindkét vállalat számára jelentős növekedést eredményez.” Mint beszámoltunk róla, a Leapmotor nemrég Európában, a Stellantis lengyelországi gyárában is megkezdte a tesztgyártást, úgy tűnik tehát, hogy kezdetben két helyről kívánják kiszolgálni az európai piacokat. Idővel azonban minden bizonnyal csak a helyi gyártás marad, hogy a cég elkerülhesse a Kínából érkező importautókra kivetett magas extravámot. Megkezdődött a Stellantis olcsó kínai villanyautójának gyártása 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!