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
auto

Megkezdődött a Stellantis olcsó kínai villanyautójának gyártása

elektromos autó

Nem húzták sokáig az időt a Stellantisnál, villámgyorsan el is indult a Leapmotor T03 próbagyártása a lengyel Tychy-ben.

Már készülnek a következő típusra is.

Még idén

Megkezdődött a tesztüzem a Stellantis Tychy-ben található gyárában és már le is gördültek a futószalagról a Leapmotor T03 első példányai – írja az Automotive News Europe a Jeffries befektetési bank információira hivatkozva.

A 20 ezer euró alá várt, és 265 kilométeres hatótávú városi kisautó jelenleg próbagyártásban van az üzemben, de a gépsorok finomhangolása után szeptemberben megindulhat majd a sorozatgyártás is. A forgalmazás még abban a hónapban meg is kezdődik az első pár európai piacon.

Kilenc európai országba érkezik az olcsó kínai villanyautó

A Stellantis tavaly októberben vásárolta be magát a kínai villanyautó-gyártóba, és csak idén márciusban dőlt el, hogy az európai gyártás helyszíne Lengyelország lesz.

Az, hogy a próbagyártás már három hónappal később meg is indult, és a bejelentést követően fél éven belül a szalonokba kerülnek az autók csak úgy lehetséges, hogy félkész, főbb alkotóelemeire bontott járművek érkeznek Kínából, amelyeknek csak a végszerelése történik Európában.

Kérem a következőt

A befektetési bank egyébként úgy tudja, hogy a lengyel gyártási költség autónként 400-500 euró közé esik, ami hasonló a kínai költségekhez és fele annak, amennyibe akkor került volna az autó összeszerelése, ha egy olasz gyárba viszik a projektet.

Leapmotor A 12 – álcázva. Forrás: carnewschina.com

A két cég egyébként már tervezi is a következő európai összeszerelésű modellt, amely egy A12 névre hallgató SUV lesz, és 2025 első negyedévében, tehát mindössze mostantól számítva 6-9 hónapon belül megérkezhet Tychyből.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.