PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Megkezdődött a Denza Z9 GT előértékesítése Kínában. A Mercedes-Benz és a BYD vegyesvállalata által fejlesztett sportkombi hazai piacán 339.800 jüanról, átszámítva körülbelül 16,8 millió forintról indul. Korábbi híresztelések szerint a modell Európában is elérhető lesz, ám ennek pontos időpontját egyelőre nem tették közzé. Hárommotoros sportkombit hoz Európába a BYD és a Mercedes vegyesvállalata A Z9 GT egy meglehetősen vagány, dinamikus megjelenésű NEV (New Enegy Vehicle, ahogyan Kínában a környezetkímélő hajtású járműveket nevezik). Kiállását tekintve körülbelül a Porsche Panamérához hasonlítható, ám annál kicsivel nagyobb minden dimenzióban: hossza 5180 mm, szélessége 1990 mm, magassága 1480 mm, tengelytávolsága pedig 3125 mm. Az autót kétféle hajtáslánccal is gyártásba viszik, a plug-in hibrid meghajtású típus 15 mm-rel hosszabb a tisztán elektromosnál a némileg agresszívebb lökhárítók miatt. A jármű hátsó kerekei akár 20°-kal is elfordíthatók, így mindössze 4,62 méter a kocsi fordulóköre. Az utastér legérdekesebb eleme alighanem a két hűtőszekrény. Az első hűtő 4 literes kapacitású és akár -6°C-ra is képes lehűteni a benne tárolt italokat. A hátsó 10 literes, ebben már akár 4 borosüveg is elfér, ez azonban elvesz némi helyet a csomagtérből. A Z9 GT opcionális kamerákkal rendelkezik az oldalsó visszapillantó tükrök helyett, ezek képét az ajtókon elhelyezett kijelzők jelenítik meg. Emellett a belső visszapillantó tükör is rendelkezik beépített monitorral. A Denza Z9 GT középkonzolján két 50 W-os vezeték nélküli telefontöltő, és egy visszahúzható üzemmódváltókar is található. A Denza Z9 GT-nek PHEV és BEV változata is lesz. A konnektoros hibrid esetében a motorháztető alatt 152 kW (203 LE) teljesítményű, 2 literes turbófeltöltős benzinmotor található, ami három, együttesen 640 kW (858 LE) teljesítményű villanymotorral társul. A teljesen elektromos Denza Z9 GT EV az e-Platform 3.0 Evo nevezetű padlólemezen fekszik. Három elektromos motorral a jármű csúcsteljesítménye eléri a 710 kW-ot (952 LE). Hatótávolsága 630 km a kínai CLTC szerint. A nulláról százra való gyorsulás ideje 3,4 másodperc, ez két tizeddel gyorsabb, mint a hibrid testvérének sprintje. Kínában összesen ötféle konfigurációban (három PHEV és két BEV) kínálják az autót. Aki tisztán elektromos változatban szeretné hazavinni, annak legkevesebb 359.800 jüant, átszámítva mintegy 17,8 millió forintot kell fizetnie a Pro típusért, azaz körülbelül egymillió forint értékű jüannal többet, mint a plug-in hibrid ugyanezen verziójáért. A Denza Z9 a közeljövőben szedán formában is piacra fog kerülni. A márka kínálata emellett a D9 kisbuszból, és az N7 és N8 crossoverekből áll. Hétüléses típussal debütál a BYD Denza márkája Európában 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!