A két vállalat már eddig is együttműködött a hidrogénhajtás terén, de szeptemberben újabb megállapodást írnak majd alá. A Nikkei Asia üzleti lap állítólag megtudta, nagyjából miről szól majd a bejelentés. Látják a jövőt Bár technikailag a Hyundai-Kia és a Honda is forgalmaz, vagy forgalmazott hidrogénautót, az alternatív hajtáslánc legnagyobb híve továbbra is a BMW és a Toyota, amelyek még mindig jelentősebb modellpalettát terveznek vele a jövőben.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 A két vállalat 2012 óta dolgozik együtt a hidrogénhajtáson, úgy tudni, a bajorok a japán cégtől veszik a technológia lelkét, az üzemanyagcellát, a szeptember 5-én esedékes bejelentés pedig meghosszabbítja ezt a szerződést, kiterjed az üzemanyagtartályokra is. A BMW a japán gyártó alkatrészeihez saját villanyautói elektromos motorjait használja majd és maga építi autóit. A bajor vállalat pár éven belül meg szeretné kezdeni az iX5 Hydrogen tömeggyártását, a 2030-as években pedig több típust is kihozna ezzel a hajtáslánccal. A vállalat korábban már 500 millió eurós támogatást kapott a bajor kormánytól egy hidrogén kutatóközponthoz, valamint az iX5 Hydrogen tesztgyártásához. Az iX5 Hydrogen hajtáslánca. A két autógyártó azon dolgozik, hogy csökkentse a hidrogénes járművek költségét is, ám úgy tűnik, az új megállapodás ennél is messzebbre megy és az alternatív megoldás egyik legnagyobb problémája, a töltőhálózat kapcsán is közös beruházást tervez. Bezárja a Shell a hidrogénes személyautók töltőállomásait Amerikában Európában jelenleg mindössze 270 darab hidrogénkút van szemben a több mint 630.000 villanyautó töltővel – írja a Nikkei Asia. Egy-egy hidrogénállomás költsége 1,5-2 milliárd forintos tétel, ami egy elektromos villámtöltő költségének tízszerese. Melyik meghajtás mennyire hatékony? Balról jobbra: elektromos, hidrogén, e-benzin. Forrás: transportenvironment.org A hidrogénhajtás kapcsán van több még fejlesztésre váró kihívás, így az üzemanyagcella élettartamának növelése, gyártási költségének csökkentése, valamint a töltőoszlopok gyakorlati üzemeltetésének és költségeinek problematikája is ebbe a körbe tartozik. A legnagyobb megoldandó kérdés azonban a rendkívül pazarló energiamérleg, amely ugyanakkora hatótávhoz ötször-hétszer több megújuló energiát igényel, mint a villanyautók. Csalódott Mirai tulajdonosok perelik a Toyotát Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!