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
auto
2024. 09. 16. hétfő

A Volvo Cars a fenntarthatóság és az elektromobilitás egyik leghangosabb szószólójaként azon kevés autógyártó közé tartozott, mely nemcsak örömmel fogadta az Európai Unió 2035-re kitűzött, belső égésű motoros új autók értékesítésének tiltásáról szóló rendeletét, hanem saját egyéni célt is meghatározott annál öt évvel korábbra. Úgy tűnik azonban, hogy a jelenlegi piaci környezet és a villanyautók terjedésének dinamikája őket is megijesztette: már nem csak tisztán elektromos autók értékesítésével számolnak 2030-ra.

Itt a vége: a Volvo befejezte a dízelek gyártását

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

Mint korábban beszámoltunk róla, a híresztelésekkel ellentétben szó sincs az európai villanyautó-piac összeomlásáról, mindössze a növekedés üteme lassult le az idei első félév adatai alapján. Ez is elég azonban ahhoz, hogy az autógyártók újratervezzék az elkövetkezendő évekre szóló stratégiájukat és beruházásaikat.

Féléves statisztika: lassabban, de tovább nőttek a villanyautó-eladások Európában

A Volvo Cars a tegnap kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy öt tisztán elektromos modellel a piacon, és további öt villanyautóval fejlesztés alatt, a teljes elektromosítás továbbra is a vállalat termékstratégiájának egyik fő pillérét adja. Ám a változó piaci körülmények és vásárlói kereslet alkalmazkodásra késztetik, és úgy számol, hogy a hibridek a vártnál nagyobb szerepet játszhatnak az eladásokban.

Volvo EC40

A módosított célkitűzés szerint 2030-ra a globális eladásaik 90-100%-át a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek együttesen teszik ki. A maradék 0-10%-ot – a piac alakulásától függően – a mild hibridek adják majd. Ami a rövid távú terveket illeti, 2025-re a az elektromosított termékek aránya az eladásokon belül 50 és 60 százalék közé várható.

„Elszántan hiszünk abban, hogy a jövőnk elektromos” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Az elektromos autók kiváló vezetési élményt nyújtanak, és növelik az olyan fejlett technológiák használatának lehetőségeit, amelyek javítják az általános vásárlói élményt. Nyilvánvaló azonban, hogy a villamosításra való áttérés nem lesz lineáris, az ügyfelek és a piacok pedig eltérő ütemben haladnak a technológia befogadásával. Pragmatikusak és rugalmasak vagyunk, miközben megőrizzük iparági vezető pozíciónkat a villamosítás és a fenntarthatóság terén.”

A Volvo Cars villanyautó-kínálata jelenleg az EX40, EC40, EX30, EM90 és EX90 modellekből áll, de hamarosan bemutatkozik az ES90 is.

Villanyautó teszt: Volvo EX30 Single Motor ER

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.