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 A Tesla idei éve nem indult túl jól. Az első negyedévben -8,5 százalékban voltak a cég globális eladási mutató 2023-hoz képest, ami hat hónap után -6,5 százalékra javult. A vállalat egyik legfontosabb piacán, Kínában azonban már pozitívba fordult a mutató. Trendforduló? Szeptember első hetének végéig összesen 404.200 autót adott el a vállalat Kínában, míg tavaly ilyenkor 401 ezer villanyautónál jártak csak. Augusztus végén még enyhe mínuszban volt az éves összesítés, és szeptember hozta el a fordulatot. As explained some weeks ago, Tesla’s year-to-date sales in China turned positive last week. 🇨🇳 January – August 2023 sales for Model 3&Y were 390,222. And this year 388,000. Last week (week 36) was 16.2k vs. 10.7k for the same week in 2023. Tesla sales in China are now ~2.2k… https://t.co/Iwx0PkL458 pic.twitter.com/b9ttwkfwXm — Roland Pircher (@piloly) September 10, 2024 Az eladási adatokat természetesen érdemes inkább negyedéves összesítésben, mint egy-egy kiragadott hét kontextusában értelmezni, de az elmúlt pár hétben már rendszeresen jelentősen jobban teljesített a vállalat, mint korábban. Most pedig, a negyedév utolsó hajrájában, már csak a helyi piacra szállít a sanghaji gyár, így valószínű, hogy október elején is hasonlóan pozitív híreket oszthatnak majd meg. A harmadik negyedév szeptember első hete után 15 százalékos pluszban volt Kínában az előző év azonos időszakához képest. Az autógyártó három hét múlva esedékes, harmadik negyedéves eladási számainak publikáláshoz közeledve felfokozottak a várakozások, így mindenki azt találgatja, tovább javulnak-e a második negyedévben már valamivel egészségesebbé vált mutatók. Tesla had good sales last week in China. The third highest week this year and the best week since the end of June. 🇨🇳 But it's also worth noting that most other brands are down from last week, while Tesla is up 12.5% week over week. BYD -27%Nio -25%Mercedes -19.6%Audi down… pic.twitter.com/JzF8SNN2dj — Roland Pircher (@piloly) September 10, 2024 Mivel 2023 rekord év volt Kínában is az autógyártó számára, így a jelenlegi pillanatkép egyben azt is jelenti, hogy új rekord felé tartanak, ha a negyedév hasonló tempóban ér véget. Az biztos, hogy ez a sanghaji gyáron nem fog múlni, Elon Musk ugyanis a minap azt közölte, hogy az üzem teljes kihasználtságon üzemel. Regionális bajok A vállalat legproblémásabb régiója valószínűleg Európa, ahol jelenleg nem alakulnak valami fényesen a számok, bár egyelőre legalább, ha csak pár százalékkal is, de jobban áll a cég a harmadik negyedév első két hónapja után, mint tette azt május végén, így talán a mélyponton már túlvannak. Az éves eladások azonban még jelenleg -17 százalékot mutatnak. Az európai mínusz darabszámokban kifejezve nagyságrendileg 40 ezer autót jelent, és ha ez nem javul, akkor Kínának és Amerikának kell ellensúlyoznia a kiesést. Utóbbira általában csak elég komolytalan becslések vannak, és mivel a vállalat nem közöl adatokat regionális bontásban, maximum találgatni lehet. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy a jó kínai eredmények ellenére már az sikernek fog számítani, ha nem csökken a globális darabszám 2024-ben. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!