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 A Tesla idei éve nem indult túl jól. Az első negyedévben -8,5 százalékban voltak a cég globális eladási mutató 2023-hoz képest, ami hat hónap után -6,5 százalékra javult. A vállalat egyik legfontosabb piacán, Kínában azonban már pozitívba fordult a mutató. Trendforduló? Szeptember első hetének végéig összesen 404.200 autót adott el a vállalat Kínában, míg tavaly ilyenkor 401 ezer villanyautónál jártak csak. Augusztus végén még enyhe mínuszban volt az éves összesítés, és szeptember hozta el a fordulatot.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 As explained some weeks ago, Tesla’s year-to-date sales in China turned positive last week. 🇨🇳 January – August 2023 sales for Model 3&Y were 390,222. And this year 388,000. Last week (week 36) was 16.2k vs. 10.7k for the same week in 2023. Tesla sales in China are now ~2.2k… https://t.co/Iwx0PkL458 pic.twitter.com/b9ttwkfwXm — Roland Pircher (@piloly) September 10, 2024 Az eladási adatokat természetesen érdemes inkább negyedéves összesítésben, mint egy-egy kiragadott hét kontextusában értelmezni, de az elmúlt pár hétben már rendszeresen jelentősen jobban teljesített a vállalat, mint korábban. Most pedig, a negyedév utolsó hajrájában, már csak a helyi piacra szállít a sanghaji gyár, így valószínű, hogy október elején is hasonlóan pozitív híreket oszthatnak majd meg. A harmadik negyedév szeptember első hete után 15 százalékos pluszban volt Kínában az előző év azonos időszakához képest. Az autógyártó három hét múlva esedékes, harmadik negyedéves eladási számainak publikáláshoz közeledve felfokozottak a várakozások, így mindenki azt találgatja, tovább javulnak-e a második negyedévben már valamivel egészségesebbé vált mutatók. Tesla had good sales last week in China. The third highest week this year and the best week since the end of June. 🇨🇳 But it's also worth noting that most other brands are down from last week, while Tesla is up 12.5% week over week. BYD -27%Nio -25%Mercedes -19.6%Audi down… pic.twitter.com/JzF8SNN2dj — Roland Pircher (@piloly) September 10, 2024 Mivel 2023 rekord év volt Kínában is az autógyártó számára, így a jelenlegi pillanatkép egyben azt is jelenti, hogy új rekord felé tartanak, ha a negyedév hasonló tempóban ér véget. Az biztos, hogy ez a sanghaji gyáron nem fog múlni, Elon Musk ugyanis a minap azt közölte, hogy az üzem teljes kihasználtságon üzemel. Regionális bajok A vállalat legproblémásabb régiója valószínűleg Európa, ahol jelenleg nem alakulnak valami fényesen a számok, bár egyelőre legalább, ha csak pár százalékkal is, de jobban áll a cég a harmadik negyedév első két hónapja után, mint tette azt május végén, így talán a mélyponton már túlvannak. Az éves eladások azonban még jelenleg -17 százalékot mutatnak. Az európai mínusz darabszámokban kifejezve nagyságrendileg 40 ezer autót jelent, és ha ez nem javul, akkor Kínának és Amerikának kell ellensúlyoznia a kiesést. Utóbbira általában csak elég komolytalan becslések vannak, és mivel a vállalat nem közöl adatokat regionális bontásban, maximum találgatni lehet. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy a jó kínai eredmények ellenére már az sikernek fog számítani, ha nem csökken a globális darabszám 2024-ben. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!