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 Hivatalosan is felmondták a megállapodást, ami 2029-ig garantálta a munkahelyeket. Állítólag 2025 júliusában kezdődhetnek az elbocsátások. Akár két gyárat is bezárhatnak. Meglépték A múltheti bejelentések és nyilatkozatok után most ténylegesen meg is lépte a Volkswagen Csoport, amitől a szakszervezet tartott: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 a vállalat hat német gyárában mondta fel a 2029-ig tartó bérmegállapodást, ami többek között a munkahelyeket is garantálta. Ez a fajta megállapodás egyébként nem volt újkeletű, állítólag 30 éve van mindig újratárgyalt, de hasonló tartalmú életben. A szakszervezet példátlan támadásnak titulálta a lépést, de készek tárgyalni. Ők úgy számolnak, hogy mivel a szerződés felmondása 2025 január 1-től lép életbe, és ilyenkor automatikusan hat hónapjuk van egy új megállapodás létrehozására, jövő év közepén fut ki a stopperóra, és ha nincs egyezség, innentől kezdheti meg a cég az elbocsátásokat. A vállalat egyébként HR vezetője révén jelezte, hogy ők is szeretnék ezt az időt a tárgyalásokra fordítani. Akiket pedig végül elküldenek, azoknak egy szociális csomagot, feltehetőleg némi juttatást kínálnának fel. Legalább egy német gyárát bezárja a Volkswagen Belgiumban sem jó a helyzet Egy másik a Volkswagen Csoporthoz kapcsolódó, de hasonló történetet is követünk már napok, vagy inkább hetek óta, ez pedig az Audi brüsszeli gyárának a sorsa. Az Audi Q8 e-tron jelenlegi változatának gyártása után a cég be akarja zárni az üzemet, amit a 3000 alkalmazott, érhető módon, rossz néven vett. A történet az elmúlt hét végén odáig fajult, hogy mintegy 200 már legyártott autó slusszkulcsait lopták el, hogy megakadályozzák a kiszállításokat. A helyzet annyira elmérgesedett, hogy bár eredetileg most hétfőn kellett volna egy több hetes leállás után újranyitnia az üzemnek, ez elmaradt. Állítólag a 3000 munkásnak csak egy része volt kész újra felvenni a munkát, ami nem lett volna elég, ráadásul a hétvégi slusszkulcslopás után a cég nem akart újabb akciókat megkockáztatni, ezért nem engedik be a dolgozókat. A slusszkulcsokat egyébként kedden délután visszaszolgáltatták, de a helyzet állítólag feszült maradt. Már most hétfőn is volt egy kisebb tüntetés a gyár előtt, ahol a munkások egy a márka négykarikás logóját szimbolizáló négy gumiabroncsot vittek a főbejárat elé, majd meggyújtották azokat. BELGIQUE – Poursuite de la grève des travailleurs chez Audi Brussels. pic.twitter.com/llPUh0a1p7 — ÉCHOS DE LA RDC (@ViveCongo) September 9, 2024 Jövő hét hétfőre pedig nagygyűlést hirdettek meg a gyár elé, ahol többek között azt is megbeszélik, hogy vajon kapnak-e fizetést most, hogy az üzem zárva van. Az Audi menedzsmentje addig is állítólag külső befektetőt, vagy vásárlót keres, aki átvenné tőlük a gyárat. A slusszkulcsokkal tartják sakkban az Audit a brüsszeli gyár dolgozói Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!