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 Ma este, egy látványos prágai rendezvényen bemutatkozott a Škoda vadonatúj teljesen elektromos meghajtású modellje, az Elroq. A premier egy különösen fontos mérföldkő a cseh autógyártó vállalat történetében, merthogy egyszerre vezeti be a márka új, Modern Solid névre keresztelt dizájnfilozófiáját a jövő modellkínálatába, és nyit kaput a stratégiailag rendkívül jelentős kompakt SUV szegmensbe. Az Elroq-kal végre a hagyományos meghajtású Karoq méretkategóriájában autózhatnak károsanyag-kibocsátás nélkül a Škoda ügyfelei. A Modern Solid filozófia egy átfogó dizájnfrissítést indított el a Škodánál, aminek eredményeképp ugyan igyekeztek megőrizni a megszokott vonalakat és stílusjegyeket, ám egy teljesen új perspektívából tervezték őket újra. Az új védjegy a Tech-Deck Face, amely az ismert Škoda hűtőrácsot váltja fel elöl. E fényes fekete elem mögött a mérnökök olyan érzékelőket rejtettek el, mint például a radar és az elülső kamera. Kicsit feljebb az Elroq motorháztetőjén az új Škoda felirat látható – ez az első modell, amelyről száműzték a korábbi logót. A kizárólag LED technológiát alkalmazó fényszórókból elérhető lesz LED Matrix változat is. A Škoda Elroq 4488 milliméter hosszú, 1884 milliméter széles és 1654 milliméter magas, tengelytávja pedig 2765 milliméter, ami azt jelenti, hogy minden külső dimenziójában nagyobb a 4382 mm hosszú, 1841 mm széles, 1603 mm magas, és 2638 mm tengelytávolságú Karoq-nál. A jármű saját tömege 1949 kilogramm. 470 literes kapacitásával a csomagtartó a legnagyobb a szegmensben, és a hátsó ülések lehajtásával maximum 1580 literre bővíthető – írja a Škoda. Az alacsonyabb energiafogyasztásról számos aerodinamika elem gondoskodik, melyek hozzájárulnak a modell 0,26-os légellenállási együtthatójához. Többek között kialakítottak egy aktív hűtőrolót a tervezők, amely automatikusan kinyílik, ha az akkumulátor hűtésére van szükség. A 19-21 colos könnyűfém keréktárcsák is aerodinamikai optimalizálással készültek el. Az autó kilenc színben lesz rendelhető, a Timiano Green egy vadonatúj opció lesz a Škoda kínálatában, és exkluzív az Elroq modellhez. A Modern Solid filozófia egyszerűségéhez méltón az utasteret is letisztult vonalak jellemzik, és a kormánykeréken sem logót, hanem az új Škoda feliratot láthatjuk. Az Elroq alapfelszereltsége a központi, 13 hüvelykes infotainment kijelző, amely alatt egy fizikai gombsor található a vezetői asszisztensrendszerek, vezetési módok, és a klíma vezérléséhez. A kiterjesztett valóság funkcióival és tovább optimalizált grafikával rendelkező Head-Up kijelző opcionálisan elérhető. A Škoda Elroq a Volkswagen-csoport Modular Electrification Toolkit-jén (azaz a MEB padlólemezen) alapul, és Elroq 50, 60, 85 és 85x típusokban lesz kapható. A hátsókerék-hajtású Elroq 50 bruttó 55 kWh (nettó 52 kWh) akkumulátorkapacitással a belépő szintű modell, több mint 370 km-es hatótávval. A hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor csúcsteljesítménye 125 kW, maximális nyomatéka pedig 310 Nm. Az Elroq 60 is hátsókerék-hajtással rendelkezik, ám ebben az akkumulátor kapacitása 63 kWh (nettó 59 kWh), hatótávja pedig több mint 400 km. Motorja 150 kW-ot és 310 Nm nyomatékot termel. Mindkét változat végsebessége 160 km/h. A legerősebb Elroq elérhető lesz hátsókerék (85)- vagy összkerékhajtással (85x). Az Elroq 85-ben egy 210 kW-os hátsó motor dolgozik, amely 545 Nm maximális nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Az Elroq 85x esetében mindkét tengelyen található egy-egy villanymotor, a rendszer összteljesítménye pedig 220 kW. Mindkét változat 180 km/h végsebességet ér el. Az akkumulátor kapacitása bruttó 82, nettó 77 kWh. Az Elroq 85 a szegmens egyik legnagyobb maximális hatótávjával rendelkezik, több mint 560 kilométeres WLTP-ciklussal – teszi hozzá közleményében a Škoda. A nagy töltési teljesítmény és az optimalizált előmelegítési lehetőség rövid töltési időt biztosít a vadonatúj Škoda Elroq összes változatánál. Akár 175 kW-os töltési teljesítménnyel, a 82 kWh-s akkumulátoros 85 és 85x típusok 28 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthetők egyenáramú villámtöltő állomásokon. Az Elroq 50 és Elroq 60 esetében, amelyek 145 kW-os, illetve 165 kW-os DC töltési limitet engednek, ugyanez a folyamat körülbelül 25 percet vesz igénybe. Váltakozó áramú töltőberendezéseken az összes Elroq modell 11 kW-os töltési sebességet támogat. Az autó egyébként kompatibilis a Plug & Charge funkcióval, azaz a töltés indulása és a számlázás is automatikusan történik az erre alkalmas oszlopokon, amennyiben a tulajdonos rendelkezik a szükséges szerződéssel. A digitális képességek közé tartozik az újratervezett MyŠkoda applikáció, amelyen többek között az ajtók kinyitása és zárása, a nyilvános és otthoni töltés, vagy a Remote Parking funkció is vezérelhető. Az autóban elérhető egy hangalapú asszisztens, Laura, aki a ChatGPT támogatásával igyekszik válaszolni a sofőr kérdéseire. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek olyan funkciókat ölelnek fel, mint például a közlekedésitábla-felismerés és sebességasszisztens a maximális megengedett sebesség alapján, valamint a Crew Protect Assist, mely az elkerülhetetlen baleset előtt bezárja az oldalsó ablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket. A sofőr és az utasok védelméről összesen maximum kilenc légzsák gondoskodik. Csakúgy, mint az Enyaq SUV, az Elroq is elérhetővé válik atletikusabb megjelenésű Sportline változatban. Ez olyan exkluzív dizájnelemeket foglal magába, mint például a fényes fekete berakások, valamint egyedi fekete és szürke kárpitozás és varratok. A 85-ös típus Sportline verziója sportfelfüggesztéssel rendelkezik, speciálisan hangolt rugókkal és lengéscsillapítókkal elöl 15 milliméterrel, hátul pedig 10 milliméterrel került lejjebb. Ezenkívül a progresszív kormányrendszer sportosabb kezelhetőséget tesz lehetővé. A 20 colos Asterion könnyűfém keréktárcsák a fekete fémes felülettel szintén az alapfelszereltség részei. Azon vásárlók, akik igazán limitált darabszámban gyártott változatot szeretnének hazavinni, választhatják a különleges First Editiont, amely az Elroq 85-ön alapul, de egyedi stíluselemek díszítik. Kezdetben például csak a First Edition változatnál lesz elérhető az új Light Band, azaz a fénysáv, mely összeköti a fényszórók felső részeit. A karosszérián narancssárga színű berakások bukkannak fel, amelyeket a Škoda Vision 7S tanulmány inspirált. A Skoda Elroq tizenkét európai piacon már holnap konfigurálható és előrendelhető lesz. A piaci bevezetéskor az Elroq 50 és Elroq 85 változatok, valamint a First Edition lesz elérhető. A vadonatúj Škoda Elroq ára 33.900 eurónál kezdődik. Az autó álcázott prototípusát egyébként már korábban kipróbálhattuk, erről készült cikkünk itt olvasható. Villámteszt: Škoda Elroq 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!