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 FRISSÍTÉS: volt egy kis kavarodás a típus pontos neve körül, mert korábban M9 néven is forgalmazták, de végül a hazai forgalmazó megerősítette nekünk, hogy a típusnevek „M” nélkül kerülnek bevezetésre Európában. A Párizsi Autószalonon ma délelőtt még csak sötétben nézhettük meg az Aito 9 csúcsmodelljét, a leleplezésre ma délután kerül sor, amit a cég meghívására személyesen követhetünk. Az Aito zászlóshajója a 9-es nagyméretű SUV minimalista dizájnnal operál, de közben nem szűkölködik a látványos részletekben. A lefalazott első hűtőrács felett egy központi fénycsík köti össze a Huawei xPixel inteligens lámpákat, amely különféle szövegeket, mintákat vagy animációkat is képesek kivetíteni. Az Aito 9 5230 mm hosszú, 1999 mm széles és 1800 mm magas, de az olyan trükköknek köszönhetően, mint a rejtett ajtókilincsek, a légellenállási együtthatója a stílushoz képest kedvező 0,26. Az autó 3110 mm-es tengelytávja garancia a tágas belsőre. Az egyenes tetővonal és a lapos oldalablakok jó hatással vannak a belső tér kihasználhatóságára, az ablakok ezüst díszítése fiatalosabb vizuális hatást biztosítanak. Az első és a hátsó sárvédők enyhén dudorodnak, megtörve a síkot, erőteljes megjelenést kölcsönözve a járműnek. Az eleve nem apró hátsó részt hátul vízszintes dizájnvonalak szélesítik tovább vizuálisan. A hátsó lámpák szintén végigvezetnek az autó teljes szélességén. Belül a középkonzol szimmetrikus elrendezést kapott, Oneglass háromképernyős kialakítással, és AR (Augmented Reality) HUD (Head-up Display) kijelzőt is kapunk. Nem fukarkodnak a fa és bőr anyagokkal, vastag párnázattal rendelkező, kényelmes üléseket építettek az autóba. A három üléssoros elrendezésnél a második sorba különálló foteleket építettek, a leghátra ülők kényelmét pedig saját légbeömlők, hangszórók, pohártartók, elektromosan állítható ülések, magas fényáteresztő képességgel rendelkező napfénytető fokozza. A tisztán elektromos modell villanymotorjainak csúcsteljesítménye 160, illetve 230 kW, melynek energiaellátását egy 100 kWh kapacitása, CATL NMC cellákból építkező akkumulátor biztosítja. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!