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 Október 11-én, egy milánói eseményen bemutatkozott a Lynk&Co 02, a kínai Geely Auto, a Volvo Cars, és a Zhejiang Geely Holding közös tulajdonában működő márka legelső európai piacra tervezett tisztán elektromos modellje. Az autó nem összekeverendő az azonos néven futó, hibrid és hagyományos hajtással szerelt testvérével, amit 2018 óta értékesítenek Kínában. Az ötszemélyes crossovert a vállalat göteborgi dizájnstúdiójában rajzolták meg, a tervezési folyamatba pedig a 01-es plug-in hibrid modell vásárlóit is bevonták, akik javaslatokat tehettek az újdonság funkcióira és megoldásaira. Az ügyfelek visszajelzései alapján született meg például a Hey Honk csomag, ami személyre szabható hangjelzéseket tartalmaz a gyalogosok és más úthasználók felé. Az elérhető felszereltségek közé tartozik a kulcs nélküli feloldás, az arcfelismerés, a hangvezérlés, a V2L (Vehicle-to-Load), az 5G kapcsolat, a Wi-Fi hotspot, az éteren keresztül történő frissíthetőség (OTA), és számos egyéb funkció. A Lynk&Co kiemeli, hogy mint minden modellje, a 02 is beépített car-sharing (autómegosztó) funkcióval rendelkezik, így a felhasználók egyetlen mozdulattal előhívhatják az autómegosztó applikációt a központi kijelzőn, és kezdhetik is a pénzkeresést a fuvarozással. A modell 4,46 méter hosszú, 1,84 méter széles, és 1,57 méter magas. Hátuljában 410 liter csomagtér található, de elöl, a motorháztető alatt is jutott szabad tárolórész, itt egy 15 literes frunk várja az utasok holmijait. Az utastérben egy 15,4 colos HD érintőkijelző került a műszerfal középső részére, a kormány mögött pedig egy 10,2 colos HD képernyő jeleníti meg a fontosabb menetadatokat. A 02 az anyavállalat Sustainable Experience Architecture (SEA) padlólemezére épült, amely 66 kWh NMC kémiájú lítiumion-akkumulátort szállásol el. Ez mintegy 445 kilométer hatótávolságra elég egy töltéssel az európai WLTP szabvány szerint. A svéd-kínai márka hozzáteszi, hogy ez az adat a nagyobb felszereltségű More változathoz tartozik, amely egy aktív aerodinamikai elem, és a felszereltséghez tartozó hőszivattyú miatt tíz kilométerrel messzebbre tud menni, mint a Core csomagban összeállított testvére. A két verzió AC töltésben is különbözik, a Core ugyanis 11 kW-os, a More azonban 22 kW-os fedélzeti töltőt kapott. Az aksi DC töltőállomáson mindkét változatban maximálisan 150 kW teljesítménnyel tölthető, ideális körülmények között nagyjából 30 percig tart 10%-ról 80%-ra tölteni. A meghajtás központi eleme egy 200 kW teljesítményű és 343 Nm nyomaték leadására képes villanymotor, aminek ereje akár 1600 kiló vontatását is lehetővé teszi. A villanyautó 5,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. A modell már rendelhető online, a Core variáns indulóára 35.495 euró, míg a More 39.495 eurónál kezdődik. A 02 Kínában is elérhető lesz, ott Z20 néven fogják árulni. A Lynk&Co nemrég bemutatta Z10 névre keresztelt elektromos szedánját is, annak európai értékesítését egyelőre nem jelentették be. Bemutatkozott a Volvo és a Geely közös cégének első villanyautója PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!