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 A Fiat és a Ford is a kereslet gyengülése miatt kénytelen csökkenteni a termelést két gyárban. Egyre nehezebb helyzetről beszélnek villanyautós számaik kapcsán. Különösen a Fordnál rossz előjel ez, hiszen ott két teljesen új modellről, az európai kínálat magjának tervezett kínálatról beszélünk. Fiat A Mirafioriban található olasz gyár már így is szünetet tartott szeptember közepe és november elseje között, de alighogy újraindult, most bejelentették, hogy egész decemberre leáll a termelés. November 4-én kezdték újra gyártani a Fiat 500e elektromos autót az üzemben, mégpedig csökkentett, napi 170 darabos mennyiségben, ám most a beszállítóktól származó információk szerint január 7-ig teljesen leállítják a gyártást – írja az Automotive News Europe. A vállalat hivatalosan még nem erősítette meg a hírt, először a szakszervezeteket kell tájékoztatniuk. Az alacsony gyártási darabszám mellett az is meglepő, hogy a hír szerint ez is három hónap teljes rendelési állományát jelentette. A probléma azonban túlmutat az öregedő 500e, vagy a villanyautós kereslet kérdésén. A Fiat ugyanis a teljes kínálatával bajban van, októberben a hazai piacon csak 9200 autót adtak el, abból is 7052 darab egy régi, olcsó modell, a Panda volt. A vállalat az év első kilenc hónapjában csak 239 ezer autót adott el Európában, ehhez képest Braziliában majdnem ennyi, 207 ezer Fiat kelt el. Az európai kínálat azonban már egy ideje az 500-as széria változatai és a 600-as köré épül, a cég kivonult a korábban népszerű kisautók piacáról, a jelenlegi paletta azonban nem fogy – írja az Automotive News Europe összefoglalója. Ez állítólag még a Fiat-Chrysler időkben eldöntött hibás stratégia miatt alakult így. A Fiat most az új Pandától várja a fellendülést. Ford Ennél valamivel aggasztóbb a Ford hasonló bejelentése, amelyet már hivatalosan is megerősítettek – írja az Automobilwoche. Villámteszt: Ford Capri – a legjobb dolog ami az MEB platformmal történhetett A vállalat jelentősen átalakította európai portfólióját, és a kölni üzemet két MEB platformos autó, az Explorer és a Capri köré építették. Alapvetően két jól sikerült típusról van szó, amelyek gyártása most indult, vagy indul, így elég rossz előjel, hogy csökkenteni kell a termelést. A munkaügyi hivatalhoz leadott anyag szerint az év végéig a munkások egy hetet dolgoznak, egy hetet pihennek majd Kölnben – a vállalat ezt a villanyautók iránti általános keresletcsökkenéssel magyarázza. Állítólag még 2025 elején is lesznek kieső műszakok. Eltűntek a vásárlók, leáll a Fiat villanyautójának gyártása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!