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 A címben nincsen „ha”, mert a Sealion 5 érkezik, a kérdés csak az, hogy Európában is kapható lesz-e. Van hely az Atto 3 mellett? Hivatalos A hír forrása a kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium, amelynek eljárási rendje már sok új villanyautót lebuktatott, hiszen a hozzájuk benyújtott típusengedélyek iránti kérelmek nyilvánosak. A BYD most a hibrid Seal 5 és Seal 7 egyes változatai mellett beadta kérelmét az elektromos Sealion 5-re is, amely a nálunk is kapható Sealion 7 kisebb testvére. A vállalat két változatra kért engedélyt és a CnEVPost híre szerint mindkettő tisztán elektromos lesz. BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost A 4,5 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávú SUV ötszemélyes lesz és valószínűleg a Sealion 7-hez hasonlóan a legújabb e-Platform 3.0 Evo-ra épül. Bár a pontos akkukapacitások nem derültek ki, a kocsi tömege alapján két akkuméretre tippelünk, ám ez a különbség a végsebességet és a teljesítményt nem befolyásolja. Sealion 7 (kis akku RWD, AWD / nagy akku AWD) Sealion 5 (kis akku / nagy akku) Hossz (mm) 4830 4520 Tengelytáv (mm) 2930 2720 Szélesség (mm, tükrök nélkül) 1925 1860 Magasság (mm) 1620 1630 Tömeg (kg) 2225, 2340 / 2435 1670 / 1780 Teljesítmény (kW) 230, 390 140, 160 Végsebesség (km/h) 215 180 Akkuméret (kWh) 82,5 / 91,3 ? Hatótáv (WLTP km) 456-482/502 ? Ár (Ft) 20, 22 / 23 millió ? A Sealion 5 tehát 31 centivel rövidebb az általunk nemrég tesztelt nagyobb testvérénél, ám tengelytávja csak 21 centit csökkent, így valószínű, hogy a csomagtartó méretében is kompromisszumot kell kötni. Jó hír viszont, hogy a kocsi jelentősen könnyebb mint a Sealion 7. BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost A forrás szerint két villanymotor közül lehet majd választani, de egyelőre az még nem tiszta, hogy automatikusan jár-e az egyik, illetve a másik az akkuméret függvényében, vagy választható lesz a meghajtás. A kisebb Sealionból már szeptember végén bemutattak egy hibrid verziót is Kínában. Villámteszt: BYD Sealion 7 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!