PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Olcsóbb, kisebb testvért kap a BYD Sealion 7

A címben nincsen „ha”, mert a Sealion 5 érkezik, a kérdés csak az, hogy Európában is kapható lesz-e.

Van hely az Atto 3 mellett?

Hivatalos

A hír forrása a kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium, amelynek eljárási rendje már sok új villanyautót lebuktatott, hiszen a hozzájuk benyújtott típusengedélyek iránti kérelmek nyilvánosak.

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

A BYD most a hibrid Seal 5 és Seal 7 egyes változatai mellett beadta kérelmét az elektromos Sealion 5-re is, amely a nálunk is kapható Sealion 7 kisebb testvére.

A vállalat két változatra kért engedélyt és a CnEVPost híre szerint mindkettő tisztán elektromos lesz.

BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost

A 4,5 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávú SUV ötszemélyes lesz és valószínűleg a Sealion 7-hez hasonlóan a legújabb e-Platform 3.0 Evo-ra épül. Bár a pontos akkukapacitások nem derültek ki, a kocsi tömege alapján két akkuméretre tippelünk, ám ez a különbség a végsebességet és a teljesítményt nem befolyásolja.

Sealion 7
(kis akku RWD, AWD /
nagy akku AWD)
Sealion 5
(kis akku / nagy akku)
Hossz (mm) 4830 4520
Tengelytáv (mm) 2930 2720
Szélesség (mm, tükrök nélkül) 1925 1860
Magasság (mm) 1620 1630
Tömeg (kg) 2225, 2340 / 2435 1670 / 1780
Teljesítmény (kW) 230, 390 140, 160
Végsebesség (km/h) 215 180
Akkuméret (kWh) 82,5 / 91,3 ?
Hatótáv (WLTP km) 456-482/502 ?
Ár (Ft) 20, 22 / 23 millió ?

A Sealion 5 tehát 31 centivel rövidebb az általunk nemrég tesztelt nagyobb testvérénél, ám tengelytávja csak 21 centit csökkent, így valószínű, hogy a csomagtartó méretében is kompromisszumot kell kötni. Jó hír viszont, hogy a kocsi jelentősen könnyebb mint a Sealion 7.

BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost

A forrás szerint két villanymotor közül lehet majd választani, de egyelőre az még nem tiszta, hogy automatikusan jár-e az egyik, illetve a másik az akkuméret függvényében, vagy választható lesz a meghajtás.

A kisebb Sealionból már szeptember végén bemutattak egy hibrid verziót is Kínában.

Villámteszt: BYD Sealion 7

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.