PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Olcsóbb, kisebb testvért kap a BYD Sealion 7

elektromos autó
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

A címben nincsen „ha”, mert a Sealion 5 érkezik, a kérdés csak az, hogy Európában is kapható lesz-e.

Van hely az Atto 3 mellett?

Hivatalos

A hír forrása a kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium, amelynek eljárási rendje már sok új villanyautót lebuktatott, hiszen a hozzájuk benyújtott típusengedélyek iránti kérelmek nyilvánosak.

A BYD most a hibrid Seal 5 és Seal 7 egyes változatai mellett beadta kérelmét az elektromos Sealion 5-re is, amely a nálunk is kapható Sealion 7 kisebb testvére.

A vállalat két változatra kért engedélyt és a CnEVPost híre szerint mindkettő tisztán elektromos lesz.

BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost

A 4,5 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávú SUV ötszemélyes lesz és valószínűleg a Sealion 7-hez hasonlóan a legújabb e-Platform 3.0 Evo-ra épül. Bár a pontos akkukapacitások nem derültek ki, a kocsi tömege alapján két akkuméretre tippelünk, ám ez a különbség a végsebességet és a teljesítményt nem befolyásolja.

Sealion 7
(kis akku RWD, AWD /
nagy akku AWD)
Sealion 5
(kis akku / nagy akku)
Hossz (mm) 4830 4520
Tengelytáv (mm) 2930 2720
Szélesség (mm, tükrök nélkül) 1925 1860
Magasság (mm) 1620 1630
Tömeg (kg) 2225, 2340 / 2435 1670 / 1780
Teljesítmény (kW) 230, 390 140, 160
Végsebesség (km/h) 215 180
Akkuméret (kWh) 82,5 / 91,3 ?
Hatótáv (WLTP km) 456-482/502 ?
Ár (Ft) 20, 22 / 23 millió ?

A Sealion 5 tehát 31 centivel rövidebb az általunk nemrég tesztelt nagyobb testvérénél, ám tengelytávja csak 21 centit csökkent, így valószínű, hogy a csomagtartó méretében is kompromisszumot kell kötni. Jó hír viszont, hogy a kocsi jelentősen könnyebb mint a Sealion 7.

BYD Sealion 5. Forrás: CnEVPost

A forrás szerint két villanymotor közül lehet majd választani, de egyelőre az még nem tiszta, hogy automatikusan jár-e az egyik, illetve a másik az akkuméret függvényében, vagy választható lesz a meghajtás.

A kisebb Sealionból már szeptember végén bemutattak egy hibrid verziót is Kínában.

Villámteszt: BYD Sealion 7

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.