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 Tegnap végre bemutatkozott a magyar sajtónak a Volvo EX90, a svéd márka legnagyobb elektromos modellje. Az autóval kívül-belül már másfél éve megismerkedhettünk, de vezetni akkor még nem lehetett a kiállított példányt. Volvo EX90, a hétszemélyes elektromos A technikai részleteket a fenti cikkünk nagyon aprólékosan bemutatja, érdemes elolvasni. Hamarosan megkapjuk az autót, így lehetőségünk lesz a szokásos aprólékossággal is tesztelni a hétüléses SUV-t. A hazai sajtópremier kapcsán egy nagyon rövid menetpróbára nyílt csak lehetőség, amin a legerősebb, Performance változatba ülhettünk be. A rendkívül kellemes belső térben pillanatok alatt otthon érzi magát az ember. Az álló formátumú központi kijelzőn néhány perc ismerkedés után nagyon könnyű eligazodni, a rendszer első ránézésre nagyon intuitív. Bár a végsebességet a legerősebb modellben is 180 km/h-ra korlátozzák, a 4,9 mp-es 0-100-as gyorsulással könnyen tud meglepetést okozni a többi közlekedőnek a városban. Az egypedálos vezetés új, automatikus rekuperációt használó változata is nagyon jól vizsgázott. Ez a funkció engedi kigurulni az autót, ha nincs akadály előttünk, de lefékez, sőt akár meg is áll, ha utolérünk valakit. A vezetéstámogató rendszer stabilan és finoman működött, ráadásul a sofőr előtti képernyőre az út felfestéseit, az út, illetve a sávok görbületét és természetesen a többi járművet is felteszi, ami nagyon fontos visszajelzés a sofőr számára arról, hogy mit lát és érzékel az autó a környezetéből. A vezetéstámogató rendszer működését egy az autó szélvédőjének tetejébe épített 1550 nm-es Luminar gyártmányú LiDAR, 8 kamera, 5 radar és 16 ultrahangos szenzor segíti. A rendkívül hosszúra nyúlt bevezetési időszak ellenére az új EX90 egy hardverfrissítéssel fogja kezdeni a pályafutását. Várhatóan tavasszal megérkezik hozzá a vezetéstámogató rendszer számítógépének legújabb, erősebb változata, amit a márkaszervizek egy rövid beavatkozás keretében a már átadott autókba is térítésmentesen beszerelnek. Ez a rendszer a megnövelt számítási kapacitásával lehetővé fogja tenni, hogy a jövőben az autó továbbléphessen a kettes szintű önvezetésről egy többet nyújtó szintre. A Volvo EX90 alapára 5 üléssel, kisebb akkuval es egyetlen motorral 32,8 millió forint, a dupla motoros nagyobb akkus verzióért minimum 38,1, a Performance modellért pedig legalább 40,1 millió forintot kell a kasszánál hagyni. 54 százalékkal több elektromos autót adott el a Volvo tavaly A Volvo 2024-ben nem csak a nemzetközi porondon, de hazánkban is jól teljesített. Tavaly 3316 autót (minden meghajtás együtt) adtak át, ami közel 25%-os növekedés a korábbi évhez képest. Ebből 813 darab volt tisztán elektromos (24,5%), ami a tavaly a Tesla (2007) és a BYD (1427) után illetve a BMW (647) előtt a harmadik helyet biztosította a Volvo számára. A rekordszámú decemberi szerződéskötések alapján az importőr optimista: 2025-re az elektromos autók között 1000 darab eladással 10% körüli piaci részesedésre számítanak. Kiderült, melyek voltak 2024 legnépszerűbb új villanyautói Magyarországon Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!