Münchenben nyitotta meg legelső tengerentúli kutató- és fejlesztőközpontját a kínai Li Auto. A 2015-ben alapított, pekingi székhelyű autógyártó vállalat a megnyitón hangsúlyozta, hogy az új létesítmény az első lépés K+F stratégiájának globalizációjában, és a német csapat a Pekingben és Sanghajban működő fejlesztőközpontok csapatával fog együttműködni következő generációs, innovatív technológiák megvalósításán. A fő kutatási területek közé tartoznak a szilícium-karbid teljesítménymodulok, valamint az olyan korszerű futóműmegoldások, mint például a steer-by-wire, brake-by-wire, és az aktív felfüggesztés. A müncheni központ továbbá fontos része lesz a Li Auto AI-stratégiájának – a vállalat a K+F kiadásainak jelenleg közel felét a mesterséges intelligenciát alkalmazó technológiát adják, és elkötelezett szándékuk egy teljes szisztematikus AI-kompetencia kiépítése. A Li Auto hozzátette továbbá, hogy az európai jelenlét betekintést nyújt számukra a helyi piacra, és segít az európai autóipari szabályozásnak megfelelő fejlesztési és tesztelési kapacitások kiépítésében. Ez pedig az első lépés lehet afelé, hogy mobilitási termékeit a helyi vásárlók számára is elérhetővé tegye. Az autógyártó nevét legtöbben alighanem a Mega névre keresztelt egyterűje kapcsán hallhatták, amely a világ egyik leggyorsabban tölthető elektromos autója. Döbbenetes töltési sebességet villantott a kínaiak elektromos egyterűje Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!