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 Megkaptuk az idei év első értékesítési adatait a Datahousetól. Most egy új típus nyitott az élen. Típusok Egykor a Kia Niro (e-Niro/Niro EV) volt a legnépszerűbb villanyautó a magyar piacon, ám a típus felett eljárt az idő, és a jelentős formai megújulást hozó legutóbbi frissítés sem tudott változtatni a negatív trendeken. A típus 20. lett a tavalyi listán miután 54 százalékkal esett vissza az értékesítési darabszám. Bár hivatalosan a gyártó nem nevezi a Niro utódjának az EV3-at, mégis nehéz nem annak gondolni. A teljesen új platform megoldotta az előd Achilles-sarkának számító gyenge villámtöltési teljesítmény problémáját, így talán nem meglepő, hogy a most igen kedvező nyitó áron forgalmazott típus lett az első a januári értékesítésben. # Típus 2025. január Változás 1 KIA EV3 48 – 2 BYD SEAL U 34 – 3 BYD ATTO 3 30 200% 4 BYD SEAL 29 – 5 FORD EXPLORER 25 – 6-7 TESLA MODEL 3 25 733% 6-7 TESLA MODEL Y 25 -64% 8 MERCEDES-BENZ EQE SUV 22 144% 9 VOLVO EX30 18 6% 10 BMW I4 16 -6% 11 VOLKSWAGEN ID.3 15 150% 12-13 CITROEN C3 14 0% 12-13 MINI COOPER 14 – 14 HYUNDAI KONA 13 -64% 15-17 CUPRA BORN 12 33% 15-17 MERCEDES EQA 12 100% 15-17 MERCEDES EQE 12 100% 18 BMW IX2 10 0% 19 BMW IX1 9 50% 20-21 HYUNDAI IONIQ 6 8 100% 20-21 VOLKSWAGEN ID.4 8 100% Egyéb: 164 – Összesen: 563 51% A BYD Seal U az idei évet a második helyen kezdte és nincs egyedül a lista elején: a második, harmadik és negyedik hely is a kínai gyártóé. A Ford Explorer sem egy nagyon régi modell, tavaly év közepén indult útjára a típus és az első példányok szeptemberben futottak be itthon. Most újabb 25 darabot adtak át. A Tesla Model 3 hatalmas növekedése annak köszönhető, hogy tavaly januárban csak pár darabot adtak át a típusból, a Model Y visszaesése pedig a modellváltással magyarázható és valószínűleg márciusig el is tart majd, hiszen a berlini gyár most áll át a frissített modell gyártására. A legjobban a Hyundai Kona eladásai estek vissza a Top 20-ban az év elején. Márkák A márkák rangsorát a fentiek után nem meglepő módon a BYD vezeti és ők voltak az egyelten márka, amely száznál több villanyautót tudott leszállítani. Az EV3 első példányainak érkezésével a Kia kapaszkodott fel a második helyre, a Mercedes pedig beelőzte a harmadával visszaeső Teslát. A Top 5-öt a BMW zárja, bár a németek januári számai ötödével gyengébbek a tavalyinál. # Márka 2025. január Változás 1 BYD 103 692% 2 KIA 61 239% 3 MERCEDES 59 18% 4 TESLA 50 -33% 5 BMW 48 -19% 6 VOLKSWAGEN 39 86% 7 FORD 36 620% 8 VOLVO 31 3% 9 HYUNDAI 29 -34% 10 CUPRA 16 78% 11 CITROEN 15 650% 12 MINI 14 – 13 TOYOTA 12 300% 14 AUDI 9 -36% 15 OPEL 8 700% 16-17 NISSAN 7 – 16-17 PORSCHE 7 – 18-19 SKODA 4 -33% 18-19 SSANGYONG 4 – 20 FIAT 2 100% Egyéb 9 – Összesen: 563 51% Konszern szinten csoportosítva az adatokat, az első helyezett nem változott, a Hyundai-Kia pedig megerősítette második helyét. A Volkswagen csoport szerezte meg a bronzérmet januárban – 50 százalékkal több villanyautót adtak el, mint tavaly. A 10. helytől lefelé már nagyon szomorú a lista – az egy számjegyű eladásokon az olykor impresszív növekedési ráta sem javít sokat. # Cégcsoport 2025. január Változás 1 BYD 103 692% 2 HYUNDAI-KIA 90 45% 3 VOLKSWAGEN CSOPORT 75 50% 4 BMW CSOPORT 62 3% 5 MERCEDES-BENZ 59 18% 6 TESLA 50 -33% 7 FORD 36 620% 8 GEELY 31 3% 9 STELLANTIS 29 480% 10 TOYOTA 13 225% 11 NISSAN 7 0% 12 KG MOBILITY 4 – 13 RENAULT CSOPORT 3 50% 14 HONDA 1 -50% 15-17 MAZDA 0 – 15.17 SAIC 0 -100% 15-17 SUBARU 0 -100% Egyéb 0 – Összesen: 563 51% Hajtásláncok A hajtásláncok aránya kapcsán úgy döntöttünk, hogy rögzítjük az elmúlt három év éves adatait és ezekhez hasonlítjuk majd mindig a 2025-ben eltelt hónapok arányait, mert ez talán jobban mutatja a trendeket mintha mindig az aktuális hónapokat vetnénk össze. A legszembetűnőbb változás a dízelek és a plug-in hibridek terén következett be. A gázolajjal hajtott autók évek óta stabil 12 százalékot tesznek ki a személyautóknál, ám idén januárban közel 15 százalékra emelkedett az arányuk. Első pillantásra mi ezt két típus hirtelen megugrásának tudjuk be: a Ford Turneo Custom dízeles változatából tavaly 8, idén pedig 231 érkezett be, és a Skoda Octavia dízelből is 149 helyett 276 darabot adtak át. Reméljük, nem a plug-in hibridek helyett vesznek a cégek dízeleket, ott ugyanis 30 százalékos a visszaesés, 310 darabot adtak át belőlük. Hogy ez a januártól kivezetett adó és illetékkedvezmények miatt van-e, azt egy hónap után inkább nem állapítanánk meg, várjunk (legalább) egy negyedévet. A mild hibridek továbbra is úgy tűnik, hogy a sima benzinesek helyébe lépnek – előbbi három százalékponttal nőtt, utóbbi kategória néggyel csökkent és ez abszolút beleillik az elmúlt évek trendjébe. A 2025-ös új CO2 szabályok miatt viszont a folyamat felgyorsulni látszik. Végül a tisztán elektromos meghajtás hétről hat százalékra csökkent. A januári darabszám 50 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban, de az állami támogatás tavaly januárban még nem éreztette hatását. Idén januárban összesen 9125 új személyautót adtak el hazánkban, ami 13 százalékos növekedés. A tavalyi éves eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Kiderült, melyek voltak 2024 legnépszerűbb új villanyautói Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!