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 A pletykák időről-időre felmerülő témája a Nissan LEAF alapú hobbiterepjáró várható bejelentése. Persze a megjelenés tényét akár konkrétumként is kezelhetnénk, a kérdés tulajdonképpen csak a mikorra vonatkozik. A nagy leleplezést sokan a ma hajnali, Tokyo Motor Show-ra szervezett sajtóeseményre várták. A Nissan egyik legfontosabb hívószava mostanában a Nissan Intelligent Mobility, ami a legújabb technológiákat ötvözve hivatott a jövő önvezető technológiáit lépésről lépésre bevezetni a ma autóiba. Ennek keretében jelent meg a sáv és sebességtartást, illetve önálló parkolást ígérő ProPilot az új Nissan LEAF-ben, és ez lesz az alapja a jövő autóinak is. Nissan IMx koncepcióautó Ahogy azt két évvel ezelőtt a második generációs Nissan LEAF beharangozójaként felvezetett IDS Concept bemutatóján is láthattuk, a Nissan szerint a jövő autóiban a sofőr választhat az élményautózás és az autonóm közlekedés között. Előbbi esetén megkapja a kontrollt és az elektromos hajtás óriási nyomatékát, hogy élvezze a vezetést, míg az utóbbinál a kormány és a pedálok is eltűnnek előle, hogy az enyhén hátradöntött üléseken az utasokhoz hasonlóan a sofőr is pihenhessen az utazás alatt. Az idei Tokyo Motor Show sztárja a Nissan standon kétségtelenül az elektromos meghajtású IMx Zero Emission koncepcióautó, ami az IDS-hez hasonlóan merész és futurisztikus. A két irányba nyíló dupla ajtók mögött egy autonóm autózáshoz, illetve koncepcióautókhoz illően letisztult dizájn belső rejtőzik, amiben a kormány és a vezetéshez szükséges egyéb eszközök eltűnnek, amikor nincs rájuk feltétlen szükség. A legnagyobb újdonság azonban nem maga a külső vagy a beltér, hiszen egy jövőben megjelenő piaci modell ennél biztosan sokkal konzervatívabb lesz, hanem hogy a jövő zéró emissziós crossoverét a Nissan nem a LEAF alapjaira, hanem egy teljesen új, lapos padlólt kínáló új, skálázható platformra tervezi építeni. A lépés persze nem meglepő, hiszen a Nissan LEAF annak ellenére alig használja ki az elektromos hajtásban rejlő konstrukciós szabadságot, hogy azt már eleve elektromosnak tervezték. A Nissan ígérete szerint 2022-re a cég elektromos autóinak 70%-a már erre a platformra épül majd. Sok értelme ugyan nincs teljesítményről és hatótávról beszélni egy forgalomban soha meg nem jelenő, tehát nem kipróbálható koncepcióautó esetén, de természetesen ezen a bemutatón sem maradhatott el a nagy számok villogtatása. A Nissan IMx Zero Emission koncepcióautót két elektromotor hajtja összesen 320 kW maximális teljesítménnyel, és a négykerék meghajtású modell a még az európainál is lazább japán szabvány szerint 600 km-nél is nagyobb hatótávra lehet képes. Hogy ehhez konkrétan hány kWh-ás akkumulátorra van szükség, illetve hogy ez milyen hatótávot jelenthet a valóságban, arról természetesen nem esett szó. https://youtu.be/pAtLfDToQBQ Az IMx ZE concept természetesen 5-ös szintű autonómiát valósít meg, amikor a sofőrnek jelen sem kell lennie az autóban. Így történhet meg a Nissan szerint a jövőben, hogy az autó elvisz bennünket a reptérre, önállóan leparkol, csatlakozik a töltőhöz, és amíg nincs rá szükség, addig hálózati energiatárolóként üzemel. Ilyenkor az igényeknek megfelelően felveszi vagy leadja az energiát, majd ha hazaértünk, akkor az érkezési oldal kijáratánál vár bennünket. https://youtu.be/j7VaRWZFz7c Ugyan kézenfekvő lenne, hogy a villanyautók és a crossoverek népszerűségét kihasználva a Nissan megjelenjen egy tisztán elektromos SUV modellel, az IMx koncepció volta azt mutatja, hogy ettől még valószínűleg 1-2 évnyi távolságra vagyunk. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!