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
auto
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

Így állnak a 2017. november 23-i, tehát múlt hét csütörtöki állapot szerint a minisztériumi pályázaton támogatott önkormányzati telepítésű töltők:

  • 75 önkormányzat pályázott és nyert.
  • 3 önkormányzat visszalépett (Pécel, Kalocsa és Békés).
  • 72 önkormányzat továbbra is vállalja, hogy megvalósítja a tervezett töltőket.
  • 71 önkormányzat már aláírta a szerződést, így köztük a legutolsónak is be kell fejeznie 2018. november 23. előtt a telepítéseket.
  • 60 önkormányzat már a pénzt is megkapta a projekthez, ami azt jelenti, hogy náluk ingyen parkolhatnak az elektromos autók (a legtöbb helyen minden autó ingyen parkol).  Egyébként ezeken a településeken már most is ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos járművek.
  • 10 önkormányzattól vár az NGM módosított parkolási rendeletet, ami lehetővé teszi a zöld rendszámos környezetkímélő járművek számára az ingyenes parkolást (Győr, Szarvas, Kiskunhalas, Mohács, Pécs, Orosháza, Mosonmagyaróvár, Siófok, Veresegyház és Baja). Feltehetőleg ez a 10 város része annak a 12-nek, amelynek még nem folyósították a támogatási összeget.
  • 2 önkormányzat nem kapta még meg a fenti 10 önkormányzaton kívül a pénzt, de nem tudjuk, hogy melyik ez a kettő. Tájékoztatást kértünk az NGM-től, amint választ kapunk frissítjük a hírt.
  • A töltők helyei nem változtak az október 25-i állapothoz képest.
  • A vállalt töltők telepítésével egyelőre egy önkormányzat sem végzett, és a hideg idő beállta miatt márciusig ebben nem is várható jelentős változás.

A múlt heti, részletes beszámolónkban bemutatott október 25-i állapot óta november 23-ig 2 önkormányzattal sikerült aláírni a szerződést, és 5 önkormányzat kapta meg a pályázati pénzt. A parkolási rendeletük módosításával adós önkormányzatok listája mindössze annyit változott, hogy lekerült róla Gyöngyös, és felkerült rá Mosonmagyaróvár. A parkolási rendelettel adós önkormányzatok közül egyébként 4 (Szarvas, Mohács, Orosháza és Veresegyház) villámtöltőket tervező önkormányzatok, amelyek a villámtöltőkre pályázók közel felét adják. Bár a támogatási szerződést többségük (vagy mind) aláírta, esetleges visszalépésük óriási presztízsveszteség lenne az NGM számára.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás