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 Még a Tesla Semi érkezése előtt piacra dobná elektromos kamionját az a két fiatal srác által alapított startup, mely az áruszállítás által okozott kibocsátást igyekszik csökkenteni saját építésű, valamint hagyományos meghajtásúból elektromossá konvertált teherautókkal. A Thor Trucks nevet viselő Los Angeles-i vállalkozás a napokban mutatta be első saját járművét, a Thor ET-One-t, mely joggal hívható a kamionok Frankensteinjének: mivel az alapítók nem rendelkeznek akkora tőkével, hogy a semmiből építsenek fel egy teljesen új kamiont, így az különböző gyártók alkatrészeiből van összerakva. Nevezetesen az alváz a Navistartól, a tengelyek a Dana vállalattól, a villanymotor pedig a TM4-től származik. A most bemutatott ET-One prototípus közel 36 tonnás teljes szállítási kapacitással rendelkezik, amivel készítői szerint 480 kilométert képes megtenni egy töltéssel, melyet általuk gyártott, LG Chem cellákból álló akkumulátorcsomagok biztosítanak. A gyártása 2019-ben kezdődne meg, és várhatóan 250 000 dollárba fog kerülni, azonban a startup egy 160 kilométeres hatótávú változatot is tervez építeni, aminek 150 000 dollár lesz az ára. A Thor az ET-One építése mellett segítséget nyújt a vállalatok flottáinak elektromosításában is. Bár a startup alapítóinak nincs releváns szakmai tudásuk, olyan mérnököket és szerelőket béreltek fel, akik korábban a Navistarnál, BYD-nél, vagy a Faraday Future-nél dolgoztak. Szerintük a hagyományos kamionok átalakítása villanymeghajtásúra kiemelten fontos mind a költségek, mind a környezet szempontjából. Ahogy a honlapjukon látható, a zéró kibocsátáshoz 60%-kal kisebb fenntartási költség, és 70%-kal alacsonyabb üzemanyagköltség társul mérföldenként. Talán nem lepődünk meg, hogy a Tesla Semi specifikációival nehezen tudna versenyezni egy startup által épített kamion, ráadásul a 480 kilométeres hatótávú változat 100 000 dollárral drágább is, mint a Semi ugyanezen verziója. Azt viszont jó látni, hogy az áruszállítás „megtisztításába” a nagy vállalatok, mint a Tesla, Daimler, vagy Cummins mellett beszállnak a kisebb startupok is, másokat is ösztönözve erre. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!