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
auto
2024. 03. 29. péntek

A tisztán elektromos meghajtású Hyundai Kona az idei év egyik legjobban várt villanyautója, melynek a februári hivatalos bemutatója még tovább tüzelte a reményt az emberek szívében, hogy talán most kaphatunk egy jól felszerelt, nagy hatótávú, megfizethető elektromos SUV-t. Az autó műszaki adataiban tényleg nincs kivetni való, az árazásról viszont ez idáig nem adott semmilyen információt a Hyundai. Most azonban a dél-koreai autógyártó egy sajtóközleményben alaposan leírta, hogy milyen formában érkezik meg Európa legnagyobb elektromos autó-piacára, Norvégiába a Kona EV, és mennyit kell fizetniük érte a megrendelőknek.

Jóllehet a gyártó kétféle hajtáslánc-opcióval készíti el az elektromos sportterepjáróját, a Hyundai Motor Norway csak az erősebbik változatot kínálja fel a fogyasztóknak. Így tehát Norvégiában a 99 kW-os maximális teljesítményű villanymotor által hajtott, 39,2 kWh-s akkumulátorral felszerelt Kona nem lesz elérhető, kizárólag a 150 kW teljesítményű, 64 kWh-s akkupakkal ellátott verziót vihetik haza a vásárlók. Ez annyit tesz, hogy valamennyi Norvégiában beszerzett villanyos Kona legalább 400, de akár 482 kilométert is képes lesz megtenni egy töltéssel a nemrég bevezetett WLTP ciklus szerint, az utántöltés pedig legfeljebb 100 kW-on lehetséges DC villámtöltőkről. Alapfelszereltségként számos intelligens és meglehetősen hasznos berendezés és funkció jár az autóhoz, mint például tolatókamera, kulcs nélküli indítás, vezeték nélküli töltő a mobiltelefonhoz, 7 colos LCD kijelző, vezetéstámogató szoftverek, valamint az akkumulátor túlmelegedés elleni védelmét a Hyundai aktív folyadékhűtéssel oldotta meg, ami például a Nissan LEAF-ből sokak bánatára hiányzik. És mindez mennyibe kerül? A legolcsóbb formájában az elektromos Kona sportterepjáróért 325 900 norvég koronát kell fizetniük a norvég vásárlóknak, ami jelenlegi árfolyamon átszámítva 10 millió 875 ezer forint. Ha valaki bőr huzatot is szeretne, az 10 000 koronával megnöveli az árat, ha pedig még napfénytetőt is kér a vásárló a bőrülések fölé, az már további 20 000 korona, azaz 670 ezer forint ráadás az alapmodellhez képest, metálfényezés pedig további 4900 koronáért cserébe fog csillogni az autón. Ezek az árak tartalmazzák a 10 900 korona szállítási költséget.

Az autóra érkező megrendeléseket már márciusban lezárta a Hyundai, miután 20 000 potenciális vásárló jelezte igényét a gépkocsira. Most, hogy az ára is kiderült, ezen érdeklődők június 1 és 17 között foglalhatják le autójukat, utána pedig július 2-ától bárki megrendelheti az elektromos Konát. A legelső példányok júliusban jutnak el a vásárlókhoz. Az igazi kérdés persze megint csak az, hogy a Hyundai képes lesz-e kielégíteni az óriási keresletet.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.