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 Soha ilyen ütemben nem bővült a zöld rendszámos autók száma eddig, mint októberben, tudtuk meg a Belügyminisztérium (BM) által kiadott tájékoztatóból. A szeptemberi gyenge eredmény után a második őszi hónapban minden kategóriában jobban bővült az állomány. Összesen 566 autóra került megkülönböztető rendszám (az eddigi rekord hónap 550 450 autóval 2018. március volt, így a hónap végére a környezetkímélő járművek állománya 8482-re bővült. Legnagyobb mértékben 251 darabbal a tisztán elektromos autókat magában foglaló 5E jelölésű kategória bővült, ami ugyan 8 darabbal elmarad a márciusi csúcstól, de így is bő 100 autóval több ilyen autó került az utakra, mint a korábbi hónapok bármelyikében. A 188-as bővülés a hatótávnövelt elektromos autók (5N) kategóriájában viszont abszolút csúcsnak számít. A plugin hibridek azonban csak átlagosan teljesítettek. 2017. december 31. 2018. január 31. 2018. február 28. 2018. március 31. 2018. április 30. 2018. május 31. 2018. június 30. 2018. július 31. 2018. augusztus 31. 2018. szeptember 30. 2018. október 31. összes 4543 4836 5115 5565 5927 6356 6763 7112 7551 7916 8482 Kategória szerinti bontásban 5E (tisztán elektromos) 2129 2238 2352 2611 2768 2959 3066 3190 3364 3522 3773 5N (hatótávnövelő elektromos) 1158 1236 1327 1431 1527 1639 1768 1866 1992 2124 2312 5P (tölthető hibrid) 1255 1355 1430 1517 1626 1755 1928 2055 2194 2269 2396 5Z (egyéb nulla emissziós) 1 7† 6† 6† 6† 3† 1 1 1 1 1 Területi eloszlás Budapest 2428 2575 2714 2989 3177 3400 3586 3754 3981 4174 4464 Vidék 2115 2261 2401 2576 2750 2956 3177 3358 3570 3742 4018 Forrás: BM † korábbi téves besorolások alapján A Budapest vidék arány nagyjából változatlan, úgy tűnik hogy a környezetkímélő autó egyelőre a fővárosban a legvonzóbb. Ott az előző hónapban 290 zöld rendszámos autót helyeztek forgalomba, míg vidéken „csak” 276-ot. Bár nem lehetetlen, hogy az év végéig az elektromos autók száma elérje Magyarországon a 10 ezer darabot, a gyenge szeptember után az év utolsó két hónapjában még az októberinél is jobb eredményekre lesz szükség a mérföldkő eléréséhez. Sokkal valószínűbb, hogy a 10 ezredik zöld rendszámos autó valamikor 2019. januárjában kapja majd meg a papírjait. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!