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 Hosszú ideig úgy tűnt, hogy 2018 végére elérheti Magyarországon a zöld rendszámos autók állománya a 10 ezres méretet, hiszen szeptembertől három hónapon keresztül folyamatosan nőtt az egy hónapban kiadott megkülönböztető rendszámok mennyisége. Persze az már november végén látszott, hogy egyre kisebb az esély a mérföldkő 2018-as eléréséhez, de a trend bíztató volt. Sajnos az év vége nem alakult túl rózsásan, így nemhogy a 10 ezres szám átlépése nem sikerült, de még a megközelítése sem. Ennek ellenére a 9560-as állomány igazán szép eredmény, hiszen azt jelenti, hogy tavaly több ilyen rendszámot adtak ki az okmányirodák (5017 pár), mint 2018 előtt összesen (4543 pár), a környezetkímélő autók állománya pedig több mint duplájára hízott. 2017. 12. 31. 2018. 01. 31. 2018. 02. 28. 2018. 03. 31. 2018. 04. 30. 2018. 05. 31. 2018. 06. 30. 2018. 07. 31. 2018. 08. 31. 2018. 09. 30. 2018. 10. 31. 2018. 11. 30. 2018. 12. 31. összes 4543 4836 5115 5565 5927 6356 6763 7112 7551 7916 8482 9113 9560 Kategória szerinti bontásban 5E (tisztán elektromos) 2129 2238 2352 2611 2768 2959 3066 3190 3364 3522 3773 4111 4272 5N (hatótávnövelő elektromos) 1158 1236 1327 1431 1527 1639 1768 1866 1992 2124 2312 2480 2649 5P (tölthető hibrid) 1255 1355 1430 1517 1626 1755 1928 2055 2194 2269 2396 2521 2638 5Z (egyéb nulla emissziós) 1 7† 6† 6† 6† 3† 1 1 1 1 1 1 1 Területi eloszlás Budapest 2428 2575 2714 2989 3177 3400 3586 3754 3981 4174 4464 4799 5024 Vidék 2115 2261 2401 2576 2750 2956 3177 3358 3570 3742 4018 4314 4536 Forrás: BM † korábbi téves besorolások alapján Az év végi visszaesés mögött egyértelműen a tisztán elektromos autók értékesítésének megtorpanása állhat. Míg az 5N és 5P kategóriákban állandósulni látszik a 170 és 120 körüli havi darabszám, addig tisztán elektromos autókat jelölő 5E kategóriában decemberben csak kevesebb, mint fele annyi autót helyeztek forgalomba, mind az előző hónapban. Bár pontos információnk nincs, nagy valószínűséggel kifutottak az előző állami támogatási rendszerben támogatott autók, az új pályázaton pedig még nem indultak be az átadások. A decemberben átadott tisztán elektromos autók egy része lehet pályázatos, állami támogatás nélkül vásárolt autó, illetve használtan importált jármű. A Budapest-Vidék arányban december során nem történt jelentős változás, nagyjából ugyanolyan arányban kerültek zöld rendszámos autók vidékre, mint amilyen arányban eddig is voltak (~48%). 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!