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 A villanyautózással szimpatizáló közönség gyakran ekézi a régi autógyártókat, mások mellett a Volkswagent is, hogy mindig csak ígérget, de igazi elektromosnak tervezett autója még nincs. Tény, hogy még az Volkswagen csoport első kizárólag elektromosan tervezett autója az Audi e-tron sem kapható, de minden jel arra utal, hogy ez a modell valóban megéri a sorozatgyártást (szemben a korábban csak a prototípus fázisig eljutó villany Audikkal), és ez a sorozatgyártás már nem is lehet olyan távol. A cég Brüsszelben működő, korábban A1-eket gyártó üzemét építette át a tisztán elektromos SUV számára, amibe a győri gyár készíti a villanymotorokat. A kocsik akkumulátorát a készen érkező cellákból szintén a belga üzemben szerelik össze. Az e-tron a jövőre megjelenő Volkswagen I.D. sorozat MEB platformjának előfutára, aminek gyártásával kapcsolatosan a Volkswagen csoport a relatíve kis szériás autóval szerezhet értékes tapasztalatokat. A cég a világ minden táján, a Szaharától a Pikes Peakig mindenütt tesztelte az e-tron első példányait, és a biztonság ellenőrzése érdekében közel nyolcvanat össze is törtek közülük a különböző törésteszteken. Az alábbi ugyan egy gyári promóciós videó, de érdekes részleteket mutat be egy autó gyártásra való előkészítésének utolsó fázisából. https://youtu.be/7Fij8W6_wNw Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!