PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Számos elektromos meghajtású koncepcióautó érkezett a detroiti North American International Auto Show-ra, hogy az autóipari trendeknek megfelelően egy kis változatosságot vigyenek a benzines pickupok és SUV-k közé a hagyományos nagy amerikai autógyártók őshazájába. Itt akarta bemutatni az Infiniti is a tisztán elektromos QX Inspiration tanulmányát is, mely a későbbiekben a vállalat villanymeghajtású modelljeinek alapját adja majd a padlólemez és a stílus tekintetében, ám a világpremier nem úgy alakult a Nissan luxusmárkája számára, ahogyan azt minden bizonnyal a vezetőség elképzelte. Az elektromos crossover ugyanis az utolsó pillanatban elbátortalanodott, és a színpad felé vezető úton lerobbant a folyosón, így az újságírók hada csak a képernyőn kivetített képeket, és a színpadon álló Infiniti igazgatót csodálhatták meg, aki rutinosan folytatta a bemutatót a következő szavakkal:

„Hölgyeim és Uraim, az Infiniti QX Inspiration. Nem látják, de itt van. Hihetetlenül büszkék vagyunk erre az autóra.”

Nem tudni, ki szórakozott jobban a produkción: az újságírók, a konkurens gyártók, vagy éppen a folyosón ácsorgó QX Insipration, mely körül mindeközben tucatnyi mérnök, szerelő, igazgató, és riporter gyűlt össze, de az biztos, hogy emlékezetesre sikerült az Infiniti 30. évfordulójának megünneplése. A villanyautó végül legyűrte lámpalázát, és néhány órával később kigurult a nézők elé, ám a gyártó nem tett közzé pontos számadatokat a specifikációt illetően. Annyi ismeretes, hogy két villanymotor kapott helyet az autóban, amelyek így mind a négy kereket bevonják a mozgatásba. Aki vet egy pillantást az Infiniti terjedelmes sajtóanyagára, annak egyből feltűnik, hogy a hangsúlyt egyértelműen a formatervezés kapta – az esztétikus, japán tradícióban gyökerező külső megjelenés, és a tágas, modern, de mégis otthonos utastér. A japán autógyártó 2021-re elektromosítja modellpalettáját, ami tartogat mindenféle hibrid és tisztán elektromos autót, de hogy a QX Inspiration sorsa mi lesz, az továbbra is rejtély. Legjobb eséllyel hű marad a nevéhez, és csak dizájnelemeket biztosít más modellek számára.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.