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
auto
2024. 04. 14. vasárnap

Audi: olyan nyereségesek lesznek a villanyautóink, mint az összes többi modellünk

elektromos autó

A Volkswagen MEB padlólemezéhez való hozzáférés, és a PPE (Premium Platform Electric) fejlesztése a Porschéval közösen megteremti a lehetőséget az Audi számára, hogy a méretgazdaságosságot kihasználva a tisztán elektromos autók is legalább annyira nyereségesek legyenek, mint a vállalat hagyományos meghajtású modelljei – mondta el a német gyártó pénzügyi igazgatója egy sajtókonferencián Abu Dhabiban. A Porsche és az Audi villanyautói alá tervezett PPE platform 30%-kal alacsonyabb fejlesztési költséget és tőkeberuházást jelent ahhoz az esethez képest, hogy ha nem dolgoznának össze a Volkswagen Group prémium márkái. Alexander Seitz azt is hozzátette, hogy nem tudná nyugodtan álomra hajtani a fejét éjszaka, ha nem lenne meg a válasz arra a kérdésre, hogy hogyan érjék el a nyereségesség azon szintjét a villanyos modellek, amit a jól felszerelt dízeles autók. Az igazgató megnyugtatott mindenkit, hogy úgy alszik, mint a bunda, azaz nem kell attól tartanunk, hogy az elektromos autók csak a pénzt fogják kifelé szívni a vállalattól. Sajnos sok példát láttunk már arra, hogy mi történik, ha a gyártó nem tud profitot termelni az elektromos autókon: nem akarja eladni őket, az pedig sehogy sem fogja előrébb vinni az elektromos közlekedést. Ha az Audi már tényleg látja a fényt az alagút végén, ahol üzleti szempontból megéri neki villanyautót építeni, akkor joggal bízhatunk az elektromobilitási törekvéseik megvalósulásában.

Eközben a VW Goup munkatársai azt is megerősítették, hogy az Audi e-tron kiszállítása márciusban kezdődik az európai vásárlóknak. Az eredeti ütemterv szerint az elektromos SUV már tavaly megérkezett volna a megrendelőkhöz, ám egy továbbra is ismeretlen szoftveres hibára hivatkozva bizonytalan ideig elhalasztották a szállítást. December közepén megtudtuk, hogy a hiba javítása után ismét neki kellett futni a típusengedélyek beszerzésének, így az első e-tronok csak 2019 elején jutnak el a tulajdonosokhoz. A legújabb információk szerint az új homologizációs eljárás lezárult, így másfél hónap múlva indulhat a kiszállítás.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.