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 2018. januárjában még azt nyilatkozta a Fiat-Chrysler, hogy nem bízik az elektromobilitásban, ha áruszállításról van szó. Aztán júniusban fordult náluk a kocka, és beígértek mégis egy jelentősebb autóflottát. Ebben még szó sem volt villany furgonokról. Pedig hatalmas szükség lenne a városi kisteher-szállítás zöldítésére, különösen nálunk, ahol rengeteg nyugatról levedlett, bizonyítottan rákkeltő dízel füstöt eregető jármű pöfög a járókelők és a többi autós orra alá. 2020-ra mégis beígérték a teljesen elektromos kisteherautót, a Ducato kap villanyhajtást. Első körben nagy cégek számára egy pilot projekt keretében juttatnak a járműből tesztelés céljára. Az érdeklődő vevők már 2019-ben előrendelhetik a járművet. Az elektromos Fiat Ducato 2020-tól az utakra kerül. (Fotó: Fiat-Chrysler) A Ducato dízel változata közel negyven éve van a piacon, olcsó üzemeltetési költsége miatt volt népszerű. Az elektromos változatnál az üzemeltetési költség tovább csökkenhet, mert ezek köztudottan olcsóbbak. Ez lesz a Fiat Professional első elektromos meghajtású modellje, mely a cégóriás saját tervezésében készül. A mostani hír követi a Peugeot Boxer és a Renault Relay korábbi bejelentéseit, azonban míg az előző kettő a BD Autóval közösen fejleszti a hajtásláncot, addig a Fiat-Chrysler sajátot ígér, hogy ne kelljen kompromisszumot kötni a terhelhetőség és teljesítmény terén. Lenkei Péter Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!