Az e.Go egy német autógyártó startup, aminek története alig öt éve, 2014-ben kezdődött, és ami egy teljesen új utat kijárva vágott neki az autógyártásnak. Már az első kapavágások is az Ipar 4.0 jegyében zajlottak, és ezt folytatják a gyártás, később a szervizelés terén is, így a fejlesztés és a gyártás csak tizedébe kerül, mint az egy hagyományos autónál szokásos. A présgépeket elhagyták, az önhordó karosszéria helyett az e.GO egy – néhány pontján nagy szilárdságú acéllal erősített – aluvázat kapott, mely sorozatgyártásban készül. A külső burkolat műanyag, amely a festést már az elemek gyártásakor megkapja, ami szintén újdonság az autók sorozatgyártásában. A legtöbb alkatrészt, amit csak lehet, külső cégek szállítanak, így az akkumulátort a Samsungtól a motort pedig Bosch-tól szerzik be. Az automata robotok helyett gyakran kézzel hegesztenek, ami a gyártó szerint költséget takarít meg, így a terveik szerint, már 10.000 legyártott autó után nyereségesek lesznek.
Az e.GO kisautókat a Bosch Car Service sűrű hálózata fogja karbantartani, itt is az Ipar 4.0-ra hagyatkoznak, a Bosch egy virtuális raktárat tart fenn a cégnek az összes szükséges alkatrésszel. A jövőben az e.GO rejteget még néhány izgalmas szolgáltatást, komplett blokklánccal biztosított előélete lesz az autóknak, hogy ne legyenek csalások a jármű újraértékesítésénél. Ezen kívül készül még egy autómegosztó applikáció, amivel például társasházak egy kisebb járműparkot a garázsba állíthatnak közös használatra. A lakók az autókat mobil applikáción keresztül foglalhatják le, amikor szükségük van rá.
De mit tud az e.GO Life? A kisautó mindössze 3,345 méter hosszú, 1,747 széles, 1,588 méter magas, 4 felnőtt személy szállítására alkalmas. Igazi városi kisautó, viszont csomagtérrel nagyon szűken áldották meg, így a 140 literes tér csak a hátsó ülések ledöntésével bővíthető 640 literre. A jármű tömege 1150-1210 kg attól függően, hogy 14,5, 17,5 vagy 23,5 kWh kapacitású akkumulátor van-e az autó aljába építve. A rendszer magasfeszültségű, 234, 281 és 374 Voltos, a WLTP szerinti hatótáv pedig 100, 113 és 145 km, kapacitás függvényében. Sajnos villámtölteni nem lehet, csak otthoni hálózatról vagy Type 2-es csatlakozón keresztül 3,7 kW teljesítménnyel megy, így a töltési idő 3,8-6,9 óra. Az akkumulátor méretével a motorteljesítmény is változik, a legkisebbhez 20 kW, a közepeshez 40 kW, a nagyobb akkumulátorhoz 60 kW-os motor kerül. A rendszer a hátsó kereket hajtja, így elöl 42 cm-es gyűrődési zóna védi az utasteret. A három motorteljesítményhez 112, 123 és 142 km/órás végsebesség társul. A vevők ötféle metálfényből választhatnak, a piros, antracit és az ezüst feláras. Az alap modell kiegészíthető egy csomó extrával, mint a 17″ vagy 18″-os könnyűfém felni, LED fényszóró, vagy a CarPlay és Android Auto kompatibilis, 6,75″-os érintésérzékeny infóképernyő. Ezen túl az autóba kerül egy Bluetooth kihangosító és 4 beépített hangszóró is. Az első és hátsó szélvédő alapból fűthető, de rendelhető hőszivattyús fűtésre képes klímával is. Az ülésfűtés feláras, akárcsak a parkolássegítő rendszer. A vezető- és utas oldali, valamint oldalsó légzsák szériafelszerelés.
Az autóhoz a cég sajtóközleménye szerint vonzó lízing áron hozzá lehet jutni: két év és 20.000 kilométer futásteljesítmény mellett az akkumulátort is magában foglalva 99 euróba kerül havonta.
Természetesen meg is lehet vásárolni, például az alap változatot 15.900 euróért adják. Németországban ez környezetvédelmi támogatással megtoldva 11.900 eurós árat jelent, amely komoly konkurencia a benzines, dízeles kisautóknak is. A Suzuki Ignis ára ott például 12.740 eurónál indul. Tehát a múlté már, hogy az elektromobilitás sokba kerül. A kedvező árért cserébe nincs villámtöltés, a felszereltség csak a legszükségesebbeket tartalmazza, de ez bőségesen elég ahhoz, hogy városon belül A-ból B-be eljussunk. Jó vétel lehet a kis városi négyüléses mindazoknak, akik az autót csak ingázáshoz, vagy a közeli bevásárláshoz használják. A cég egyfázisú otthoni töltőt is kínál e.GO Wallbox home néven, ez 16 Amperrel tölt a konnektoros 10 Amperrel szemben.
Eddig 3.300 előrendelés érkezett be az e.GO Life-ra. A terveik szerint minden megrendelő hozzájut az autójához jövő év elejéig. 2020-tól aztán átállnak két műszakos termelésre, hogy legalább 15.000 e.GO Life hagyja el a gyár kapuit.
Tartva az eredeti ígéreteket az első vevő az e.GO Life névre keresztelt kisautót 2019. május 9-én vehette át Aachenben, a cég főhadiszállásán.