Bjørn Nyland, úgy is mint „Tesla Bjørn” nem ismeretlen a villanyautózás kedvelői előtt – mi is sokszor szoktuk megosztani a videóit. A norvég úriember szinte minden elektromos autót tesztelt már és különösen ismertek valós körülmények között készült tesztjei.
A Tesla az elmúlt napokban adta ki a legújabb szoftverfrissítést a Model 3-ra, amely többek között elérhetővé tette a beígért új végsebességet – a kocsi immár 250 km/h fölé gyorsul. Ez a frissítés azonban különös módon nem vezeték nélküli – csak akkor kapják meg a tulajdonosok, ha a Model 3 Performance autójukra felszerelték a hátsó spoilert is. Kezdetben akadt némi gyártási nehézség a darab körül, ezért nem minden autó kapta meg a karbonszálas elemet a gyárban. Biztonsági okokból azonban ez előfeltétele a nagyobb sebességnek, mivel a Tesla mérnökei szerint szükséges a nagyobb hátsó leszorító erő. Ezért csak az alkatrész felszerelése után engedélyezik a frissítést.
Nos Bjørn most megkapta a hiányzó elemet és el is vitte autóját a német autópályára, hogy kipróbálja az új végsebességet. A cikk címében már elspoilereztük: egészen 262 km/h sebességig gyorsult az autó. Azért így is érdemes megnézni a videót, mivel nagyobb mérföldköveknél megjelenik a képernyőn a gyorsulási adat – én például rádöbbentem, a Model 3 leggyorsabb verziója annyi idő alatt van 160-on, mint életem első autója volt 100-on.
Bjørn egyébként nemrég egy másik érdekes videót is megosztott a témában – ezt még mondjuk a frissítés előtt tette ki, de ez nem változtat semmin. A német autópálya tempóhoz szokott közönség gyakori kritikája volt a Teslákkal kapcsolatban hogy nem lehet tartósan 200-zal csapatni velük, mert hamar túlmelegszenek és az autó leszabályoz. #FirstWorldProblems, de mondjuk ezért a pénzért, na!
Nos a Model 3, illetve a 2 hónapja debütált, frissített „Raven” S és X is új hűtésrendszert kapott, ami ezt hivatott orvosolni. Bjørn 45 percig hajtotta 200-zal a kocsit és semmi problémát nem tapasztalt. A videót mégis csak erős idegzetűeknek ajánlom, mivel norvég barátunk Stanley Kubrick Űrodüsszeiájából merített ihletet. Videói gyakran valós időben kerülnek feltöltésre, ami azt jelenti, hogy nem vág semmit – a 45 perces száguldás 50 perces videót kapott. Real time ide meg oda, ezt azért Jack Bauer is ügyesebben oldotta meg.