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 Nagyon úgy tűnik, hogy egyre több kínai gyártóknak lesz fontos a közeljövőben az európai piac, hiszen mi más indokolná, hogy Frankfurtban leplezzék le tanulmány autóikat vagy akár egy korábbi tanulmány sorozatgyártásra kész változatát. A Great Wall nevű hatalmas kínai autógyártó 2016-ban alapította meg luxus almárkáját Wey néven, és már akkor tervezték a megjelenést az európai piacon, Németországban szintén 2016-tól rendelkeznek fejlesztőközponttal. Az elmúlt 3 évben több mint 300 000 autót értékesítettek. A gyártó kizárólag a SUV kategóriára koncentrál. Több konnektorról tölthető hibrid modelljük mellett természetesen tisztán elektromos autókat is gyártanak. A Wey tegnap délután Frankfurtban leplezte le a Way-S és Way-X elnevezésű elektromos koncepció crossovereket. Wey-X, az önvezető SUV A színpadon lévő két villanyautó közül a Wey-X radikálisabb megjelenésű. Az autó legfontosabb érdekessége, hogy 5-ös szintű önvezetésre tervezik. A hűtőrács helyére és az autó hátuljára egyaránt egy-egy kijelzőt építettek be, amelyek a forgalom többi résztvevőjével való kommunikációra használhatók, például figyelmeztetve őket arra, hogy önvezető járművel találkoztak. Az autó intelligens fényszórókat, hatalmas panorámatetőt és B oszlop nélküli két irányba nyíló ajtókat kapott. Az autó minimalista kialakítású belső terében 4 hatalmas fotelt láthatunk. A középkonzol a hátsó ülések között is folytatódik. Az autó belső képernyője teljes szélességében kitölti a műszerfalat. Ez az autó valamivel jobban gyorsul, mint a Wey-S, csupán 4,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h sebesség eléréséhez. Maximális sebessége 200 km/h, hatótávolsága kb. 510 km. Wey-S, az elektromos SUV A Wey S koncepció tervezésekor a gyártó célja az volt, hogy egy dinamikus és divatos crossover formát hozzanak létre. Az autó elöl és hátul egyaránt LED világítással rendelkezik, az ajtók kilincsei a karosszériába süllyesztettek, a külső tükröket kamerák helyettesítik. Az utastérben digitális műszeregységet és egy különálló infotainment rendszert láthatunk. A koncepció összkerék meghajtással rendelkezik, 260 kW (354 Le) rendszerteljesítménnyel, amely 4,9 másodperces 0-100 km/h sprinthez elegendő. Az autó hatótávja kb. 400 km. A Wey-S-be 4-es szintű önvezetést, intelligens arc- és gesztus felismerő technológiát, valamint Augmented Reality navigációs rendszert szánnak. Wey GT-PRO, a plugin hibrid SUV A gyártó standján természetesen nem csak koncepcióautókat láthattunk, itt volt többet között a Wey P8 GT-PRO konnektorról tölthető hibrid autójuk is, amely egy összkerék meghajtással rendelkező 2 literes turbómotorral és a hátsó tengely felett elhelyezett villanymotorral rendelkező SUV. A két motorral ellátott autó kombinált teljesítménye 320 Le és 524 Nm, amely 6 fokozatú DCT sebességváltón keresztül szabadul rá a kerekekre. Az autó 0-100 km/h gyorsulásához 6,5 másodperc szükséges, végsebessége 210 km/h. Az akkut és az üzemanyagtartályt teljesen feltöltve 600 km hatótávval rendelkezik, a gyártó által megadott kombinált fogyasztás 2,3 liter benzin 100 km-re. Az autó 4790 mm hosszú, 1940 mm széles és 1672 mm magas, tengelytávja 2950 mm, tömege 2281 kg. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!