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 Nagyon úgy tűnik, hogy egyre több kínai gyártóknak lesz fontos a közeljövőben az európai piac, hiszen mi más indokolná, hogy Frankfurtban leplezzék le tanulmány autóikat vagy akár egy korábbi tanulmány sorozatgyártásra kész változatát. A Great Wall nevű hatalmas kínai autógyártó 2016-ban alapította meg luxus almárkáját Wey néven, és már akkor tervezték a megjelenést az európai piacon, Németországban szintén 2016-tól rendelkeznek fejlesztőközponttal. Az elmúlt 3 évben több mint 300 000 autót értékesítettek. A gyártó kizárólag a SUV kategóriára koncentrál. Több konnektorról tölthető hibrid modelljük mellett természetesen tisztán elektromos autókat is gyártanak. A Wey tegnap délután Frankfurtban leplezte le a Way-S és Way-X elnevezésű elektromos koncepció crossovereket. Wey-X, az önvezető SUV A színpadon lévő két villanyautó közül a Wey-X radikálisabb megjelenésű. Az autó legfontosabb érdekessége, hogy 5-ös szintű önvezetésre tervezik. A hűtőrács helyére és az autó hátuljára egyaránt egy-egy kijelzőt építettek be, amelyek a forgalom többi résztvevőjével való kommunikációra használhatók, például figyelmeztetve őket arra, hogy önvezető járművel találkoztak. Az autó intelligens fényszórókat, hatalmas panorámatetőt és B oszlop nélküli két irányba nyíló ajtókat kapott. Az autó minimalista kialakítású belső terében 4 hatalmas fotelt láthatunk. A középkonzol a hátsó ülések között is folytatódik. Az autó belső képernyője teljes szélességében kitölti a műszerfalat. Ez az autó valamivel jobban gyorsul, mint a Wey-S, csupán 4,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h sebesség eléréséhez. Maximális sebessége 200 km/h, hatótávolsága kb. 510 km. Wey-S, az elektromos SUV A Wey S koncepció tervezésekor a gyártó célja az volt, hogy egy dinamikus és divatos crossover formát hozzanak létre. Az autó elöl és hátul egyaránt LED világítással rendelkezik, az ajtók kilincsei a karosszériába süllyesztettek, a külső tükröket kamerák helyettesítik. Az utastérben digitális műszeregységet és egy különálló infotainment rendszert láthatunk. A koncepció összkerék meghajtással rendelkezik, 260 kW (354 Le) rendszerteljesítménnyel, amely 4,9 másodperces 0-100 km/h sprinthez elegendő. Az autó hatótávja kb. 400 km. A Wey-S-be 4-es szintű önvezetést, intelligens arc- és gesztus felismerő technológiát, valamint Augmented Reality navigációs rendszert szánnak. Wey GT-PRO, a plugin hibrid SUV A gyártó standján természetesen nem csak koncepcióautókat láthattunk, itt volt többet között a Wey P8 GT-PRO konnektorról tölthető hibrid autójuk is, amely egy összkerék meghajtással rendelkező 2 literes turbómotorral és a hátsó tengely felett elhelyezett villanymotorral rendelkező SUV. A két motorral ellátott autó kombinált teljesítménye 320 Le és 524 Nm, amely 6 fokozatú DCT sebességváltón keresztül szabadul rá a kerekekre. Az autó 0-100 km/h gyorsulásához 6,5 másodperc szükséges, végsebessége 210 km/h. Az akkut és az üzemanyagtartályt teljesen feltöltve 600 km hatótávval rendelkezik, a gyártó által megadott kombinált fogyasztás 2,3 liter benzin 100 km-re. Az autó 4790 mm hosszú, 1940 mm széles és 1672 mm magas, tengelytávja 2950 mm, tömege 2281 kg. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!