PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Magyarország déli, délnyugati területei egyelőre az ország keleti részéhez hasonlóan nem bővelkednek elektromos autó töltőkben. Ha nem is sokkal, de egy darab három szabványos töltővel a héten javult a helyzet, Harkányban ugyanis a gyógyfürdő közelében letelepítették a város első villámtöltőjét. Az 50 kW-os DC és 22 kW-os AC töltést biztosító oszlopot az önkormányzat rendelte a Zsigmondy sétányon lévő parkolóba. A teljes mértékben magyar fejlesztésű, AGT oszlop különlegessége, hogy rendkívül kis alapterületű, nagy teljesítménye ellenére alig nagyobb, mint egy 2×22 kW-os AC töltőoszlop. Egyenáramú töltés esetén természetesen támogatja mind a CHAdeMO, mind pedig a CCS szabványokat, míg váltakozó árammal a Type2-es aljzatról maximum 22 kW-tal képes tölteni az autókat. Egyenáramnál a kábel a töltőoszlopon található, míg váltakozó áramú töltésnél az autós saját kábelére van szükség. Ahogy az általában lenni szokott, a két DC csatlakozó közül egyszerre csak egy használható, de a töltő fizikailag képes a DC teljesítmény két csatlakozó közt való megosztására. Ez a funkció a harkányi töltőben ugyan még nem aktív, és ha aktiválják a két csatlakozó együttes teljesítménye akkor sem lehet több 50 kW-nál, de amennyiben az egyik autó töltésének áramerőssége 60 A (~25 kW) alá esik, akkor aktiválható lesz a másik csatlakozó is. Ennek a funkciónak a bekapcsolása csak a későbbiekben várható. A töltő használata egyelőre ingyenes, a képernyő mellett lévő gombokkal a megfelelő csatlakozó kiválasztása után indítható, de a későbbiekben, várhatóan novembertől a töltő méltányos díjazás ellenében lesz használható. A felújított sétányt és az új AGT villámtöltőt 2019. október 5-én adják át hivatalosan a lakosságnak. Az üzemeltetők kérése, hogy a töltést ne a vészleállító, hanem a stop gombbal szakítsák meg, mert a vészleállító gomb kihúzásáig a töltő nem lesz használható, ami a következő autóst hozhatja kellemetlen helyzetbe. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!