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 Európában eddig Norvégia vezette az elektromos autó eladásokat, a Bloomberg friss információi szerint azonban Németország az idén novemberi eladásokkal átvette a vezető helyet, igaz csak egy hajszállal: Norvégiában 2019 első 11 hónapjában 56 893 db új tisztán elektromos autót regisztráltak, Németországban pedig 57 533 autó került az utakra. Németország legnépszerűbb elektromos autója nem a helyben gyártott BMW i3 vagy Vokswagen e-Golf, hanem a francia kisautó, a Renault Zoe, amelyből idén készült el a kétszázezredik példány A remek német eredményt kissé árnyalja, hogy Norvégia lakossága csupán 5,3 millió fő, míg Németországban 82,8 millióan élnek, így a népességet tekintve közel 16-szoros a szorzó, a tendencia azonban Németország mellett szól: míg 2019 novemberében a norvégoknál 27%-kal csökkent a tisztán elektromos autók értékesítése, addig Németországban 9%-os emelkedést mértek. Az emelkedés azért is figyelemre méltó, mert miközben például Hollandiában a csökkenő támogatások miatt előrehozott vásárlások pörgetik az idei eladásokat, addig Németországban épp az ellenkezője történik, a jövő évben növekednek az állami támogatások, így bizonyára sokan elhalasztják néhány hónappal a vásárlást, tehát 2020-ban újabb lendületet adhat a német piacnak az állami támogatás emelkedése és a Volkswagen ID.3 megjelenése egyaránt. Németország három legnépszerűbb villanyautója közé csak egyetlen helyben gyártott típusnak sikerült bekerülni. A népszerűségi lista dobogósai a Renault Zoe, a BMW i3 és a Tesla Model 3, melyekből rendre 8700, 8500 és 8100 példány talált gazdára idén. Németország legnépszerűbb elektromos autói 2019-ben Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!