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
auto
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

Kellemetlen meglepetéssel szolgáltak a Porsche Taycan Turbo frissen közzétett hivatalos EPA fogyasztási adatai, ugyanis az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal szerint a tisztán elektromos sportkocsi mindössze 201 mérföldet (322 kilométert) tud megtenni teljesen feltöltött akkumulátorral, annak ellenére, hogy egy tekintélyes méretű, 93,4 kWh kapacitású Li-ion aksi került az aljába. Az EPA mintegy 128 kilométerrel mért kevesebbet a gyártó által beharangozott WLTP szerinti 450 kilométeres hatótávnál, s bár köztudott, hogy az előbbi jobban tükrözi a valós körülmények között tapasztalható értéket, ez a különbség jóval nagyobb, mint amire számítani lehetett. Összehasonlításképpen egy mostani Tesla Model S Performance egy kicsivel nagyobb (100 kWh-s) akkuval 348 mérföldet (557 kilométert) tud megtenni egyetlen töltéssel az amerikai szabvány szerint.

Forrás: fueleconomy.gov

A villany-Porsche 488 Wh energiát fogyaszt el egy mérföldön kombinált ciklusban, azaz kilométerenként 303 Wh-val lesz kevesebb az aksiban nyilvánvalóan egy versenypályára hangolt, teljesítmény-orientált sportautónál nem is várhatunk kimagasló energiahatékonyságot, ahogyan a megemelt hasú, tágas divatterepjáróknál sem, mégis ez az adat rosszabb az Audi e-tron és a Jaguar I-PACE fogyasztási értékénél is. A Taycan energiaszomját az sem csillapítja, hogy a tervezők extra figyelmet fordítottak az autó aerodinamikájára, és egy igencsak lenyűgözőnek számító 0,22-es légellenállási tényezőt sikerült elérniük. Az erősebb Turbo S változatnál értelemszerűen még alacsonyabb hatótáv várható, míg az ugyanekkora aksival kapható 4S némileg nagyobb hatékonyságot és a WLTP szerinti 463 kilométert ígér. A legolcsóbb Taycanba 79 kWh-s akkucsomag lesz beszerelve, 407 kilométeres hatótávval az említett európai szabvány szerint.

Elképzelhető, hogy a Porsche egyelőre csupán óvatos, és kis idő elteltével csiszolni fog az energiafogyasztáson, csakúgy, ahogy azt az Audi is bejelentette nemrég, és ahogyan a Jaguar is növeli az I-PACE hatótávját. Az EPA adatai után egyébként többen is a Porsche védelmére keltek, hangsúlyozva, hogy tesztek és médiarendezvények alkalmával a Taycan könnyedén teljesített ennél sokkal jobban is valós körülmények között, s a hivatalosnak nyilvánított hatótáv túlzóan alacsony. Maga a Porsche is reagált a hírre, azzal védekezve, hogy a villanyautó valós fogyasztását egy másik tanúsító szervezet, az AMCI is megvizsgálta, ami sokkal pozitívabb képet mutat a Turbo hatótávjáról:

Forrás: InsideEVs

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.