Meglepően energiaszomjas a Porsche Taycan Turbo
Kellemetlen meglepetéssel szolgáltak a Porsche Taycan Turbo frissen közzétett hivatalos EPA fogyasztási adatai, ugyanis az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal szerint a tisztán elektromos sportkocsi mindössze 201 mérföldet (322 kilométert) tud megtenni teljesen feltöltött akkumulátorral, annak ellenére, hogy egy tekintélyes méretű, 93,4 kWh kapacitású Li-ion aksi került az aljába. Az EPA mintegy 128 kilométerrel mért kevesebbet a gyártó által beharangozott WLTP szerinti 450 kilométeres hatótávnál, s bár köztudott, hogy az előbbi jobban tükrözi a valós körülmények között tapasztalható értéket, ez a különbség jóval nagyobb, mint amire számítani lehetett. Összehasonlításképpen egy mostani Tesla Model S Performance egy kicsivel nagyobb (100 kWh-s) akkuval 348 mérföldet (557 kilométert) tud megtenni egyetlen töltéssel az amerikai szabvány szerint.

A villany-Porsche 488 Wh energiát fogyaszt el egy mérföldön kombinált ciklusban, azaz kilométerenként 303 Wh-val lesz kevesebb az aksiban – nyilvánvalóan egy versenypályára hangolt, teljesítmény-orientált sportautónál nem is várhatunk kimagasló energiahatékonyságot, ahogyan a megemelt hasú, tágas divatterepjáróknál sem, mégis ez az adat rosszabb az Audi e-tron és a Jaguar I-PACE fogyasztási értékénél is. A Taycan energiaszomját az sem csillapítja, hogy a tervezők extra figyelmet fordítottak az autó aerodinamikájára, és egy igencsak lenyűgözőnek számító 0,22-es légellenállási tényezőt sikerült elérniük. Az erősebb Turbo S változatnál értelemszerűen még alacsonyabb hatótáv várható, míg az ugyanekkora aksival kapható 4S némileg nagyobb hatékonyságot és a WLTP szerinti 463 kilométert ígér. A legolcsóbb Taycanba 79 kWh-s akkucsomag lesz beszerelve, 407 kilométeres hatótávval az említett európai szabvány szerint.
Elképzelhető, hogy a Porsche egyelőre csupán óvatos, és kis idő elteltével csiszolni fog az energiafogyasztáson, csakúgy, ahogy azt az Audi is bejelentette nemrég, és ahogyan a Jaguar is növeli az I-PACE hatótávját. Az EPA adatai után egyébként többen is a Porsche védelmére keltek, hangsúlyozva, hogy tesztek és médiarendezvények alkalmával a Taycan könnyedén teljesített ennél sokkal jobban is valós körülmények között, s a hivatalosnak nyilvánított hatótáv túlzóan alacsony. Maga a Porsche is reagált a hírre, azzal védekezve, hogy a villanyautó valós fogyasztását egy másik tanúsító szervezet, az AMCI is megvizsgálta, ami sokkal pozitívabb képet mutat a Turbo hatótávjáról:
