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 2016. elején a kormány módosította az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Kormány rendeletet (OTÉK), előírva a fizető parkolók, illetve a bizonyos eladótér felett a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek számára, hogy parkolóikba elektromos autó töltőket telepítsenek. Az első határidő 2017. január 1. volt, ami a fizető parkolókat érintette. Sok bevásárlóközpont és pláza eleget tett az előírásoknak, de sajnos a fizető parkolók többségébe nem került töltő. A második fontos határidő 2019. január 1-én jött el, amikor is minden 1500 m²-nél nagyobb eladóterű, napi fogyasztási cikkeket árusító üzlet, illetve az 50 ezernél nagyobb lélekszámú településeken minden 300 m²-nél nagyobb eladóterű, napi fogyasztási cikkeket árusító üzlet (minden hipermarket, szupermarket és diszkont üzlet eladótere nagyobb 300 m²-nél) parkolójába minden megkezdett 100 parkolóhelyből 2-re elektromos autó töltőt kell telepíteni. A lakosságszám alapján az alábbi 19 város lett érintett, azonban eddig ezek egyikében sem érezte fontosnak a helyi építési hatóság, illetve a település jegyzője, hogy ellenőrizze a jogszabálynak való megfelelést. Ezt kihasználva a legtöbb parkolóban nem is készültek el az OTÉK által előírt töltőállomások, de olyanra is akad példa, ahol a korábban telepített töltőket egyszerűen kikapcsolták. Sorszám Település Népesség 1 Budapest 1 752 286 2 Debrecen 201 432 3 Szeged 160 766 4 Miskolc 154 521 5 Pécs 142 873 6 Győr 132 038 7 Nyíregyháza 116 799 8 Kecskemét 110 687 9 Székesfehérvár 96 940 10 Szombathely 78 407 11 Szolnok 71 285 12 Érd 68 211 13 Tatabánya 65 845 14 Sopron 62 671 15 Kaposvár 61 441 16 Veszprém 59 738 17 Békéscsaba 58 996 18 Zalaegerszeg 57 403 19 Eger 52 898 forrás: Wikipedia 2020. január 1. A következő dátum 2020. január 1., ameddig az alábbi 37 városban válik kötelezővé minden 300 m²-nél nagyobb eladóterű, napi fogyasztási cikkeket árusító üzlet parkolójában a töltőtelepítés. Ez becslésünk szerint legalább 150-200 üzletet érint országszerte. Ha ezeknél az üzleteknél megvalósulnának a töltők, akkor nagyon sok olyan autós számára is elérhetővé válna az elektromos hajtásra való átállás, akik nem rendelkeznek saját kocsibeállóval az otthoni töltés infrastruktúrájának kiépítéséhez. Őket egy kedvező fizetési konstrukcióval nem csak ügyféllé, de hálás vevővé is konvertálhatnák ezek az üzletek. Sorszám Település Népesség 20 Nagykanizsa 46 649 21 Dunaújváros 44 200 22 Dunakeszi 43 604 23 Hódmezővásárhely 43 311 24 Szigetszentmiklós 39 310 25 Cegléd 35 545 26 Baja 34 495 27 Mosonmagyaróvár 33 954 28 Salgótarján 33 579 29 Vác 32 828 30 Ózd 32 214 31 Gödöllő 32 099 32 Szekszárd 31 795 33 Pápa 30 492 34 Hajdúböszörmény 30 267 35 Gyula 29 308 36 Kiskunfélegyháza 29 306 37 Gyöngyös 29 176 38 Budaörs 28 899 39 Esztergom 28 144 40 Ajka 27 736 41 Jászberény 27 439 42 Orosháza 27 236 43 Kiskunhalas 27 017 44 Szentes 26 887 45 Szentendre 26 745 46 Kazincbarcika 25 981 47 Siófok 25 708 48 Hajdúszoboszló 24 009 49 Gyál 23 893 50 Nagykőrös 23 517 51 Tata 23 441 52 Komló 22 635 53 Dunaharaszti 22 558 54 Makó 22 390 55 Vecsés 21 161 56 Hatvan 20 228 Bár egyes láncok (pl. Penny Market, Aldi) már elkezdték a töltők telepítését több üzlethálózat esetén sajnos nyoma sincs annak, hogy 2020. január 1-től meg akarnának felelni a 3 éve ismert előírásnak. Ha a legnépesebb 56 település valamelyikén élsz, akkor egy hozzászólásban írd meg, hogy nálatok hogy állnak a szuper- és hipermarketek, illetve a diszkont láncok a töltőtelepítéssel. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!