Ionity árak az elektromobilitás szolgáltatóknál

A Michael Hajesch-el, az Ionity vezetőjével, készült interjú alapján arra következtethettünk, hogy az Ionity az alapító márkák saját szolgáltatóival azonos feltételekkel kíván szerződést kötni minden elektromobilitás szolgáltatóval, azonban az Electrive áttekintette számos szolgáltató árazását, és az eddig ismert árak nem erre utalnak.

A Deutsche Telekom kivette a preferált szolgáltatók közül az Ionity-t azt követően, hogy az Ionity jelentős áremelést hajtott végre, és a töltésenkénti 2500 Ft fix árat 280 Ft/kWh árazásra cserélte. A Deutsche Telekom a Get Charge nevű szolgáltatásának felhasználói február 1-től 89 cent/kWh áron tölthetnek az Ionity oszlopokról, miután a szolgáltató „egyéb partnerek” kategóriába sorolta az Ionity-t. A preferált partnereknél egyébként 0,29 EUR/kWh az AC és 0,39 EUR/kWh a DC töltés díja.

Ioinity töltősziget az M7 autópálya Keresztúri pihenőjében (Balatonkeresztúr) a déli oldalon

A Vattenfall InCharge nevű szolgáltatásában az Ionity töltési díjak megegyeznek az Ionity saját árazásával, azaz 0,79 EUR/kWh áron tölthetnek a felhasználók a villámgyors, akár 350 kW teljesítményre is képes töltőállomásokon. Az InCharge standard DC töltési díja 0,59 EUR/kWh.

A Shell Recharge felhasználók szerencsésnek érezhetik magukat, ők ugyanis az Ionity saját áraihoz képest 1 centes árengedményben részesülnek, ugyanis a korábban New Motion néven működő szolgáltató alkalmazásában „csupán” 0,78 euró a töltési díj az Ionity oszlopokon.

A Plugsurfing hírlevélben is tájékoztatta felhasználóit az áremelkedésről, náluk 86 cent/kWh lett a februártól érvényes Ionity ár. A Plugsurfing azonban eddig az egyetlen olyan, nem Ionity részvényeshez kapcsolódó szolgáltató, amely egy korlátozott felhasználói kör számára jelentős kedvezményt is kínál. A 19,99 euró havidíjért választható „Plugsurfing Plus” csomag megrendelői 0,34 euró/kWh áron tölthetnek Németországban, AC és DC töltőknél egyaránt, beleértve az Ionity töltőoszlopokat is. Azt nem tudjuk, hogy a Plugsurfingnek sikerült egy kedvező nagykereskedelmi árat kiharcolni az Ionity-vel, vagy ez egy ügyféltoborzó kampány része, amivel némi veszteséggel számos új felhasználót nyerhetnek. Mivel az Ionity nem kívánja nyilvánosságra hozni az elektromobilitás szolgáltatóknak kínált nagykereskedelmi árát, ezt valószínűleg sosem tudjuk majd meg, esetleg abból következtethetünk az okokra, hogy mennyi ideig marad fenn a Plugsurfing szolgáltatónál elérhető kedvező Ionity kWh díj.

EZT OLVASTAD MÁR?  Gyorsabban tölt a vártnál az elektromos Mustang

Sokak véleménye szerint az Ionity magas árának célja a Tesla Model 3 tulajdonosok elriasztása a német autógyártók közös vállalataként alapított szolgáltatói töltőoszlopaitól, ezt azonban Michal Hajesch egyértelműen tagadta az Emobly-nak adott interjúban. „A B2B partnereink számára egységes feltételeket kínálunk, ők pedig maguk határozzák meg, hogy milyen áron kínálják a töltési szolgáltatást az ügyfeleiknek” – mondta Hajesch.

Végül találtunk egy olyan megoldást is, amivel a hosszú utazások kifejezetten olcsók lehetnek Ionity töltőket használva. A szlovák ZSE Drive egy az ügyfelek számára nagyon kiszámítható konstrukciót kínál. Külföldön (jelen esetben Szlovákián kívül) 24 óráig 39 EUR-ért korlátlan töltést kapunk számos szerződött partnernél, köztük az Ionity töltőoszlopokon is. A 24 órás árazás hatalmas előnye, hogy otthonról elindulva pontosan tudom, hogy 39 euró lesz az útiköltségem a tengerpartig, ha sikerül 24 órán belül odaérnem.

A kérdés, hogy az ár meghatározásánál számoltak-e az Ionity magas kWh díjával. Gyanítom, hogy nem, hiszen ha valaki nagy fogyasztású és gyorsan tölthető autóval indul igazán hosszú útra, 24 óra alatt 400 kWh energiát vételezve az olcsó magyar lakossági áramár alá is csökkentheti a töltési díjat. Ha fogadnom kellene, arra tennék, hogy rövid időn belül vagy árat emelnek, vagy az Ionity töltőket kiveszik az átalánydíjas csomagból.

Elektromos autót használsz?