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 Két napja még azon gondolkodtunk, érdekes lehet-e olvasóinknak a hír, miszerint az eredeti tervekhez képest háromszor annyi, mintegy 29 munkagéppel már több mint 40 hektáron kivágták a telepített fenyőket a Tesla Berlin mellett épülő gyárárnak területén. Kétség kívül lenyűgöző a teljesítmény, hiszen 2 nap alatt már az első fázis építési területének csaknem a felét megtisztították, az elmúlt pár hétben pedig elektromos és adatkábeleket, ideiglenes víz és szennyvízvezetékeket telepítettek és 2 aszfaltozott bekötőút is épült. Ugyanakkor nem szándékozunk nap szinten foglalkozni egy építkezéssel. Az élet azonban közbeszólt és a sztori mégis elég érdekes lett. Senki ne gondoljon semmi rosszra Pénteken robbant a hír, hogy egy, a helyiek szerint nem túl ismert civil szervezet, a távoli Bajorországba való VLAB környezetvédelmi egyesület szeretné megállítani a Tesla gyár építését és ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott a brandenburgi Zöld Liga is. Beadványukat a bíróság első fokon elutasította, de fellebbeztek és másodfokon az a döntés született, hogy amíg a kérdést érdemben megvizsgálják, addig abba kell hagyni a fák kivágását. A bajor szervezet egyébként már február elején is panasszal élt a tervezett gyár ellen, mert aggódtak a terület vízellátásáért. What I can see from outide is, they are really fast. Could be that they finish in the upcoming week when they can keep the speed. #GigaBerlin #Grünheide My Google Fotos folder is already updated:https://t.co/PvuZ6aIWcr pic.twitter.com/s4jhCuDkEe — Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) February 15, 2020 A német Tagesspiegel összefoglalója szerint a szervezetek azt nyilatkozták, hogy nem a Tesla gyárának építése ellen, vagy a szerintük is silány minőségű telepített erdő mellett ágálnak, nekik elvi problémájuk van azzal, hogy már az építési engedély kiadása előtt vágják a fákat. Úgy érzik ez veszélyes precedenst teremt és elértékteleníti a környezetvédelmi törvényeket. Ugyanakkor állásfoglalásukat egy német közlekedési egyesület idézésével zárják, amelyben megkérdőjelezik, hogy egy crossover mint a Model Y hozzájárulna a közlekedés környezetvédelmi problémáinak megoldásaihoz, mivel, véleményük szerint, ez egy nagy és nehéz SUV. Arról nincsen információnk, hogy a bajor és brandenbrugi szervezetek a BMW X1, X2, X3, X4, X5, X6 vagy X7 gyártása ellen tüntettek volna – ezek az autók feltételezhetőleg ökológiailag kedvezőbb hatásúak. „A klímaváltozás által veszélyeztetett fajok” – a német karikaturista, Gerhard Mester munkája. Forrás: SFV/Mester A törvény határain belül Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy már az építési engedély kiadása előtt megkezdődtek a munkálatok, erre két jó ok is van. A terület a szomszédos logisztikai park irányából. Forrás: Youtube/J.U. Koehler Az egyik, hogy pont a környezetvédelmi rendelkezések miatt csak március elejéig van ezekre lehetőség, mivel ezután, a tavasz közeledtével visszatelepülnek az állatok és ezért októberig nem lehet munkához látni. Az engedélyeztetési eljárás folyik, erről már mi is beszámoltunk, azonban a törvényi határidők miatt még március 5-ig panasszal lehet élni a beruházás ellen. Ezután pedig már a visszatérő állatok miatt nem lehetne megkezdeni a munkálatokat, tehát a projekt nagyjából 7-8 hónapot csúszna. A másik jó ok, viszont talán még lényegesebb: a munkálatok megkezdésére a törvény lehetőséget biztosít már a végleges engedélyek előtt is, és erre a német Zöld Párt által vezetett Környezetvédelmi Minisztérium engedélyt is adott. Természetesen van egy olyan megkötés, hogy amennyibe a cég mégsem kapná meg az építési engedélyt, vissza kell ültetnie a kivágott fákat. Így áll a munka a Giga Berlin területén. Forrás: Youtube/J.U. Koehler Mint ismeretes, a terület monokultúrás faültetvény, amelynek területén a vizsgálatok mindössze kettő fán találtak áttelelő denevéreket, pár üregben rágcsálókat és egy-két hangyabolyt, amelyeket mind át is telepítették a közeli erdőkbe. A környezetvédők szerint azonban pont azért kellett volna megvárni a nyarat, hogy kiderüljön, olyankor hány állat él ezen a területen. Hogy a helyzet mennyire sokrétű azt az is mutatja, hogy egyes értesülések szerint az itt található fenyőfák amúgy is elég tűzveszélyesek, és korábban már nem messze volt komoly erdőtűz is, ezért a kormányzat kívánatosnak tartaná a természeteshez közelebb álló, sok fajból álló erdők telepítését ezek helyett. A Tesla háromszor akkora területen fog új fákat telepíteni, mint amennyit itt kivágnak. Az illetékes bíróság sürgősséggel kezeli az ügyet, kedden délig várja a területileg illetékes hatóságok és a Tesla állásfoglalását. A tartományi gazdasági miniszter, Jörg Steinbach szerint ők készen állnak erre és várják a bíróság gyors döntését. Számítások szerint mindössze további 3 nap alatt be lehet fejezni az első fázishoz szükséges további 51 hektár megtisztítását. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!