Az Egyesült Államokban Chevrolet Bolt EV-ként forgalmazott, Európában Opel Ampera-e néven ismert villanyautót utoljára tavaly nyáron frissítette a gyártója, amikor egy cellakémiai fejlesztés következtében az akkumulátor kapacitása 6 kWh-val, a hatótáv pedig közel 35 kilométerrel megnőtt. Az idei évre újabb változtatásokat tervezett a General Motors, melyek legfőképp a jármű szoftveres tudását célozták, valamint a sokak által kritizált belső dizájn is megújult volna, néhány egyéb külső módosítás mellett. Csakhogy ez a ráncfelvarrás nem történik meg 2020-ban, helyette jövőre, azaz a 2022-es amerikai modellévre készül el a kicsinosított Bolt EV – nyilatkozta a vállalat szóvivője az Electrek hírportálnak a koronavírus által teremtett kétséges üzleti helyzetre hivatkozva. Az új generáció legnagyobb újdonsága a korábbi változatokból hiányzó adaptív tempomat és az ezt lehetővé tévő fejlettebb kamerák a szélvédőn – egy olyan, manapság már alapnak számító vezetéstámogató funkció, amelynek hiánya miatt tömegek álltak el a Chevy Bolt EV megvásárlásától. A GM Super Cruise önvezető rendszerét azonban továbbra sem kapja meg az autó. Cserébe az eddig kiábrándítóan műanyagos műszerfal érezhetően minőségibb lesz, kényelmesebb ülésekben utazhatnak a vásárlók, és az infotainment rendszer is frissül. Számos vezérlőegység megváltozik, a tervezők sportosabb kormánykereket rajzolnak az autóba, valamint az új első lökhárító és hátsó lámpák is egy jóval mutatósabb villanyautóvá varázsolják majd a Boltot. 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 A GM elmondása szerint a többi elektromos projekt egyelőre nincs veszélyben, így például a Bolt nagyobb, EUV változata a terveknek megfelelően idén nyáron bemutatkozik, 2021-ben pedig gyártásba kerül az Orion Township létesítményben. Az amerikai autóóriás egyébként híres az elektromobilitási programjainak tologatásáról, ám most kivételesen valóban akad jobb dolga is az autógyártásnál: besegíteni a koronavírusos betegek számára életmentő lélegeztetőgépek előállításába. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!