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
auto
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

Nehéz megmondani, hogy tényleg ezek-e a fogyasztói trendek, vagy a csirke és a tojás problematikájának mintájára, inkább a gyártók szerény palettája miatt jobb híján vesznek csak az emberek szürke, fekete és fehér autókat. Mindenesetre általános tapasztalat az autóiparban, hogy miközben a legtöbb poszteren, tanulmányautón és sajtóanyagon valamilyen különleges fényezésű járművet látni, a fogyasztók többsége a szürke 50 árnyalatát keresi a boltokban.

Ehhez a trendhez igazodott eddig a Tesla is, amely emiatt, no meg a költséghatékonyság és a gyorsabb gyártás zászlaja alatt, szépen lassan kivezette a zöld, csoki barna, vagy titán színeket a választékból és mára már a piroson és a kéken kívül, csak fehér, fekete és szürke autókat gyárt. Más márkáknál még szokott ez utóbbi háromból több változat is lenni, de egészen ritka manapság a szélesebb színpaletta.

Ez hamarosan változhat a kaliforniai autómárkánál.

Deep Crimson

Az autók festése, fényezése egyébként nem egy teljesen triviális feladat. Mind a festékeket, mind a festőüzemeket egy pár nagy piaci szereplő szállítja a világ legtöbb autógyárának. A fényezés egyébként a mai napig egy igen környezetszennyező tevékenység és nem egyszerű feladat az állami határértékek alatt maradni a kibocsátás terén. Egyes vélemények szerint egyébként a Tesla sokszor emlegetett fényezési hiányosságainak hátterében is ilyen külső faktorok játszanak közre, mivel Kalifornia rendkívül szigorú környezetvédelmi előírásokkal rendelkezik a festőüzemekkel kapcsolatban.

Bár a cég fremonti bázisán jelenleg is folyik egy második, a gyár déli oldalán található festőüzem kialakítása, a nagy áttörést a Giga Berlin megnyitásától várják. Elon Musk már korábban is jelezte, hogy  a német gyár a világ egyik legfejlettebb festőüzemével rendelkezik majd és például olyan fényezésekre lesz képes, hogy a színárnyalat finoman változik majd az autó vonalait követve.

Most ezzel kapcsolatban tweetelt Musk egy újabb apró kis érdekességet. Megkérdezték tőle, hogy esetleg az eredeti Signature Model S-ek exkluzív bordó színe-e a kedvence, mire ő annyit válaszolt, hogy:

Azaz az új berlini gyárból egy új Deep Crimson nevű fényezés is rendelhető lesz majd, Musknak pedig ez a kedvenc színe. A „crimson” egyébként a Sztaki szerint magyarul „karmazsinvörös”, jelentsen ez bármit is, a „deep” pedig azt jelenti hogy „mély”. Ha csak nem rendelkezik a kedves olvasó valami több százezres, professzionális kiadványszerkesztésre tervezett monitorral, akkor valószínűleg felesleges is most rákeresni az árnyalatra az interneten, mivel úgysem lesz mérvadó amit a képernyőn látunk, de a teljesség kedvéért, íme:

Addig is, amíg arra várunk, hogy élőben is megtekinthessük a színt, érdemes még egy apró részletet kiemelnünk. Ezek szerint ugyanis a Tesla annyira előre gondolkodik a német gyár kapcsán, hogy már azt is eldöntötték, milyen árnyalatú festékeket rendelnek majd a festőüzembe. Érdekes.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.