Erősen kezdett a Fiat 500e Olaszországban
Ahogy egész Európában, úgy Olaszországban, a kontinens 4. legnagyobb autópiacán is megfigyelhető a hagyományos autók eladásainak visszaesése, mellette pedig a konnektoros hibrid és tisztán elektromos autók térnyerése. 2019 novemberéhez képest idén novemberben 8% feletti mértékben csökkentek az újautó-eladások, írja az Opportunity Energy.
Az előző évben 152.000 személyautót adtak el, idén csak 140.000 darabot, melyekből a benzines modellek részesedése 31%, a dízeleké 29%, a hibrideké 23%. A tisztán elektromos és konnektoros hibridek 3,4%, illetve 3,5%-os részesedése nem tűnik hatalmasnak, de ha figyelembe vesszük, hogy egy év alatt közel ötszörösére növekedtek a tiszta üzemű autók eladásai, az már előre vetíti a jövőt. Konnektoros hibridből 2019 novemberében mindössze 982 példányt állítottak forgalomba, idén pedig 4940 darabot, akkumulátoros villanyautóból pedig a tavalyi 1068-as szám 4089-re növekedett.
Érdemes megnézni a 10 legnépszerűbb típust is, melyekből 9 egyértelműen a kisautók közé sorolható. A számokból kiindulva a Volkswagennek problémát jelenthet majd Olaszországban, hogy a jelenlegi tervek szerint a VW ID.1 modell bevezetésénél akár évekkel előbb megtörténhet az e-UP gyártásának befejezése, ugyanis a 2020. novemberi listát magasan vezeti a kisautó a 657 darabos eladással.

Második helyre a Smart ForTwo kapaszkodott fel, 558 darabos eladással, a dobogó harmadik fokán pedig Európa legnépszerűbb elektromos autója, a Renault Zoe állhatott (554 db). Ez az első hónap, amikor a hazai gyártású Fiat 500e is kapható volt, amely nagyon erősen kezdett, rögtön megszerezte a negyedik helyezést 513 példánnyal, az ötödik pedig a Renault Twingo ZE modell lett (411 db).
A novemberi lista első 10 helyezettje között egyetlen nagyobb méretű autó a 6. helyen álló Tesla Model 3, amelyet a Mini Cooper SE, a Peugeot e-208, a Hyundai Kona Electric, és a Smart ForFour követ. Szembeötlő, hogy a nagy piacot jelentő országban mennyire fontos szegmens az autós sajtó által az európai uniós széndioxid-kibocsátási kvóta áldozatának kikiáltott miniautó-kategória. Remélhetőleg az elektromosítás megmenti majd a városi mini kategóriát és nem szorul rá Olaszország a szűk óvárosok útjainak kiszélesítésére.