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
auto

Történelmi pillanat: búcsúzunk egy népszerű elektromos autótól

A Volkswagen és az elektromobilitás történetének meghatározó pillanatához érkeztünk a mai napon: legurult a drezdai Transparent Factory gyártósoráról a legutolsó példány a német autógyártó népszerű villanyautójából, az e-Golfból. A modell kivezetésére már régóta számíthattunk, de a Volkswagen a nagy sikerre való tekintettel, valamint az ID.3 csúszása és az európai kibocsátási szabályozásnak való megfelelés miatt többször is meghosszabbította a gyártás idejét.

Volkswagen e-Golf a gyakorlatban

Drezdában 50.401 darab készült belőle 2017 óta, ám ennél jóval több e-Golf talált gazdára 2014-es piaci bevezetésétől számítva, hiszen eleinte a VW fő gyártólétesítményében, Wolfsburgban szerelték össze, ahonnan idén nyáron távozott. A két gyárban összesen 145.561 darabnak adtak életet a munkások, s ezzel Európa egyik legkelendőbb tisztán elektromos autójává vált a hét éves pályafutása alatt – hazai piacán kívül Norvégiában különösen közkedvelt volt, ahol rendszeresen uralta az eladási listákat.

Az e-Golfot, melynek legutolsó példánya az Uranogrey festést viselte, az ID.3 fogja felváltani a drezdai gyártósoron. Az új generációs, MEB-padlólemezes modell előgyártása a nyáron elvégzett átalakításoknak köszönhetően már novemberben megkezdődhetett, ám a teljes átállásra, és az ID.3 sorozatgyártására csak a következő hetekben kerül sor. A tervek szerint az újév elején egy háromhetes átépítést követően már január végén legurulhatnak a futószalagról az első, vásárlók számára gyártott darabok.

„Az e-Golf vége egyben az ID.3-ra való végső felkészülés kezdete is. Néhány hét múlva megnyitjuk a Transparent Factory következő fejezetét. Zwickau után mi vagyunk a második helyszín, ahol az új moduláris e-hajtásrendszer alapján gyártunk járműveket. A Volkswagen tehát kiemeli a szászországi üzemek jelentőségét az egész csoportra kiterjedő elektromobilitási offenzívában” – fogalmazott Danny Auerswald, a drezdai létesítmény igazgatója.

A Transparent Factory egyébként a harmadik európai helyszín lesz a teljes Volkswagen Csoport gyártási hálózatában, ahol a MEB padlólemezre építenek villanyautókat szériában, hiszen a csehországi Mladá Boleslavban már folyamatban van a Škoda ENYAQ iV sorozatgyártása.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.