PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= December 21-én a Hyundai osztrák honlapján megjelent az előfoglalási lehetőség a vállalat új tisztán elektromos modelljére. Az Ioniq 5 First Edition változatából 150 példányra lehet előjegyzést leadni. Az online foglalásra elvben január 31-ig van lehetőség, de aki szeretné megvásárolni az autót, nem árt ha siet, mert ma délben már csak 75 példány volt elérhető a 150-ből, így jó esély van rá, hogy karácsonyra lefoglalják a teljes készletet. A foglalás után 1000 eurót kell befizetni PayPal, vagy banki átutalással. Az előfoglalók február elején kapnak majd egy linket a szín kiválasztásához, ezt követően február 16-ig véglegesíthetik a megrendelést. Az autó szállítására 2021 június/júliust prognosztizál a weboldal. Az autóról néhány műszaki részlet is kiszivárgott a foglalás megnyitásakor, amelyeket később töröltek a weboldalról. Az Ioniq 5 kétféle akkumulátorral lesz megvásárolható, melyek közül a First Edition a kisebb, 58 kWh-s akkumulátorral érkezik, 450 km WLTP hatótávval. Opcionálisan (később?) elérhető lesz egy nagyobb, 73 kWh-s csomag is, 550 km hatótávval. Az autó akkumulátora 800 voltos rendszerű lesz, amely az ígéretek szerint 18 perces 10-80% töltési időt kínál majd az erre alkalmas töltőoszlopoknál, amely 130 kW-os átlagos töltési teljesítményt jelent ebben a tartományban, a hírek azonban 232 kW-os maximális töltési teljesítményről szólnak. Napelemes tetővel érkezhet a Hyundai Ioniq 5 (fotó: roadtest.co.kr) Természetesen a jóval elterjedtebb, 400 voltos töltőoszlopoknál is tölthető lesz majd az autó, az AC fedélzeti töltő teljesítménye pedig 11 kW-os lesz. A First Edition változat napelemes tetőt is kap, amely vélhetően hasonló lesz a Hyundai Sonata hibridnél bemutatott megoldáshoz. A kétmotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye 313 Le (230 kW) lesz, amely 5,1 másodperces 100 km/h-ra gyorsulást tesz lehetővé. Az Ioniq 5 további érdekessége az opcionális Vehicle-to-Load (V2L) megoldás, amellyel 3,5 kW maximális teljesítményű külső elektromos csatlakozót jelent, amivel egészen komoly elektromos berendezések is üzemeltethetők lehetnek, de akár egy véletlenül lemerült villanyautós társat is kisegíthetünk. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!