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 Úgy látszik, nincs szerencséje a Volkswagennek az ID. sorozat piaci bevezetésével. Már az ID.3 gyártása és értékesítése is nehézkesen indult, most pedig úgy néz ki, az ID.4-re is hasonlóan nehéz hónapok várnak. Esetleg emiatt váltottak vezetőket Wolfsburgban? Nehéz szülés A VW ID.3 piaci bevezetése finoman szólva sem úgy sikerült, ahogy a VW anno tervezte. A vállalat, nagy médiafelhajtás közepette, 2019 novemberében kezdte meg a típus sorozatgyártását, de egészen 2020 szeptemberéig kellett várniuk az első tulajdonosoknak az autó átvételére. Mint ismeretes, sorozatos gondok adódtak az autó szoftverével, és, hogy a helyzet lehetőleg ne legyen túl egyszerűen orvosolható, a vezeték nélküli frissítés volt az egyik funkció, ami nem működött, így minden egyes legyártott autót egy több órás procedúra keretében manuálisan kellett frissíteni. Ráadásul 2020 a koronavírus jegyében telt el, ami nem segítette sem a problémák megoldását, sem az értékesítés megkezdését. Így, az eredeti 100.000 darabos első éves eladási tervek helyett, csak 56.500 példányt sikerült leszállítaniuk tavaly. Bár Európában a „Golf osztály” még mindig az egyik legnépszerűbb kategória, és az ID.3 gyakorlatilag itt tekinthető a listavezető és névadó típus (elektromos) utódjának, talán még nagyobb figyelem övezi az ID.4 piaci startját. A városi terepjárónak is csúfolt SUV/CUV kategória a legdinamikusabban növekvő piaci szegmens szinte az egész világon, ráadásul, az ID.4 ebben a mezőnyben, az ID.3-mal ellentétben, egy igazi globális modell, amelyet Kínától Európán át Amerikáig forgalmazni fognak. A tökéletes recept: íme az első elektromos SUV a Volkswagentől Csakhogy most úgy néz ki, ennek a bevezetése is csúszik, mégpedig a Nextmove legfrissebb információi szerint egészen áprilisig. Bár tavaly év végén, lóhalálában, kiszállítottak pár ezer darabot az autóból a különösen fontos villanyautós norvég piacra, illetve az idén januártól újabb adókedvezmény-szűkítés elé néző Hollandiába, most egy ideig ismét csak raktárkészletre gyárt a VW. Az ok: újabb komoly szoftverhiba. Vezércsere A Business Insider német kiadásának információi szerint egészen konkrétan most a második nagy szoftverkiadás, az ME2 (Markteinführung 2) okoz fejfájást a mérnököknek. A sors iróniája, hogy ennek egyik feladta pont az eredeti ID.3/ID.4 szoftver (ME1) hibáinak kijavítása lenne, illetve ez keltené életre a legdrágább felszereltség HUD (Head-up Display) kijelzőjének több funkcióját. Hogy pontosan mi vele a gond, azt nem tudjuk, de ahhoz elég komoly, hogy 3 hónapot halasztani kelljen miatta a további kiszállításokat. Ráadásul a jövő sem néz ki valami fényesen. A lap értesülései szerint ugyanis a következő kiadás, az ME3 is igen problémás. A VW szoftverfejlesztő csapata szerint jelenleg mindössze egyetlen funkciója fut hibamentesen, ezért nem kizárt, hogy 2022-ben is maradnak az ME2 fő verziónál a cégcsoport autói. Thomas Ulbrich. Forrás: VW Talán nem véletlen tehát, hogy a vállalat vezérkara személycsere mellett döntött a fejlesztési osztály élén. A Business Insider egy belső dokumentum alapján azt mondja, február elsejétől a villanyautó-program eddigi vezetője, a házon belül csak Mr. Elektro néven emlegetett Thomas Ulbrich veszi át a stafétát, és fő feladata a sorozatos szoftverproblémák megoldása lesz. Kiemelt helyen szerepel a listán a vezeték nélküli frissítés életre keltése is, hiszen addig minden hasonló probléma kapcsán a márkaszervizbe kell vinni az autókat az új verzió feltöltéséhez. Jól mutatja egyébként az elektromobilitás súlyát a cég jövőjében, hogy a teljes cégcsoport fejlesztéseiért felelős legfőbb vezető a villanyautós program éléről érkezik. Ulbrich egyébként azt az ötletet is erősen pártolja, hogy a Renault-hoz hasonlóan, a VW is kínáljon akkubérleti opciót elektromos modelljeinél, ezzel csökkentve az autók árát, és növelve a vásárlási kedvet. Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy miért van erre szükség, ha az ID. sorozat csakugyan annyira sikeres, mint a wolfsburgiak azt állítják. Szomorúan ismerős képek tavalyról, csak most ID.4-ek állnak egy parkolóban, új szoftverre várva. Forrás: Nextmove / Youtube A cégnél egyébként azt is beszélik, hogy a Škoda és Seat márkák különösen zúgolódnak a sorozatos blama miatt, hiszen amíg a fő VW változatok nem működnek jól, addig az ő testvérmodelljeik sem tudnak gyártásba kerülni. Egyelőre legalább az vigasztalhatja az említett leányvállalatok vezetőit, hogy jelenleg, a szokásos költségmegosztási mechanizmussal ellentétben, az anyacég nem terheli rájuk a szoftverjavítás költségeinek egy részét. A lap által megkérdezett egyik nagy német VW kereskedő-hálózat képviselője sem túl boldog. Mint az Autohaus Wranczke tulajdonosa elmondta, jelenleg még bemutatómodellt sem kapnak az ID.4-ből, így a csalódott vevők kisétálnak a boltból, ahelyett, hogy egy tesztvezetés után megrendelnék az autót. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!