Évente akár százezer példány is készülhet az elektromos Škodából

A Škoda friss sajtóközleményéből megtudhattuk, hogy 2020-ban összesen 750.000-nél is több autó készült a cseh márka gyáregységeiben. A legnagyobb létesítmény Mlada Boleslavban található, 480.000 feletti gyártókapacitással. Ebben az üzemben készül 2020 novemberétől a Škoda első alapoktól elektromosnak tervezett, a Volkswagen csoport MEB padlólemezére épülő ENYAQ iV modell is, amelyből tavaly 600 példányt sikerült átadni.

2021-ben ennél már jóval nagyobb lesz az értékesítés, hiszen a 32 millió euróból fejlesztett gyártósoron napi 250-350 példány elektromos ENYAQ készítését tervezik. Amennyiben 5 napos munkahéttel számolunk, ez havi 5000-7500, éves 60-90.000 autót jelent, de amennyiben heti 7 napon folyik majd a termelés, akkor havi 7500-10.050 példány, azaz évente 90-120.000 tisztán elektromos autót gyárthatnak Mlada Boleslavban.

A magyarországi érdeklődésből is egyértelmű, hogy igény lesz az elektromos Škodára, így a százezres darabszám eladásával biztosan nem lesz probléma. A nagyságrend érzékeltetéséhez érdemes hozzátenni, hogy a Volkswagen csoport legnagyobb villanyautókat gyártó létesítményében, Zwickauban 2021-re már éves 330.000 darab MEB platformra épülő autó gyártásával terveztek, bár az év végén Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési vezetője ennél jóval kisebb, 100.000 darabos elektromos autó gyártást prognosztizált az idei évre, meg nem nevezett elektronikai alkatrészek hiányára hivatkozva.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.