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 Egy teljesen elektromos meghajtású koncepcióautóról rántotta le a leplet ma a Lexus, amely a japán autógyártó elmondása szerint azt a minőséget, teljesítményt, stílust, és technológiai felszereltséget vetíti előre, amelyet a következő öt évben a megvásárolható modelleken is el kívánnak érni a cégnél. Az LF-Z Electrified neve megtévesztő, hiszen az „elektromosított” szót jellemzően akkor használják a gyártók, amikor szépen próbálják megfogalmazni, hogy a belsőégésű motor továbbra is küldi a szennyező anyagokat a levegőbe a kipufogón keresztül. A tanulmányt azonban kizárólag villanymotorok hajtják, ráadásul a márka első megvásárolható villanyautójával, az UX 300e-vel ellentétben dedikált elektromos padlólemezre épült, igencsak mutatós specifikációkkal. A 4880 mm hosszú, 1960 mm széles, 1600 mm magas, és 2950 mm tengelytávú autóban egy maximum 150 kW-tal tölthető, 90 kWh kapacitású folyadékhűtéses akku tárolja az energiát, amely 600 km levezetésére elegendő egy töltéssel a WLTP szerint. Ez elképesztő hatékonyságról árulkodik, hiszen egy kWh-val 6,66 kilométert tud megtenni a jármű (15 kWh/100 km), ami a 0,20-as légellenállási tényezővel büszkélkedő Mercedes EQS luxusszedán fogyasztásával van egy súlycsoportban. A 400 kW összteljesítményű, 700 Nm azonnali nyomatékú villanyautónak a gyorsulással sincs gondja, álló helyzetből a Dffirect4 összkerék-meghajtással alig 3 másodperc alatt felér 100-ra. A kormányzás egyedülálló módon vezetékes rendszerrel történik, amely kiküszöböli a kormánykerék és a meghajtott kerekek közötti mechanikai kapcsolatot, növelve a pontosságot és csökkentve a vibrációt a Lexus elmondása szerint. Nem tudni, hogy az LF-Z Electrified eljut-e a gyártásig egy ennél lényegesen valóságosabb dizájnnal, de a Lexus elárulta, hogy az évtized közepéig több mint 10 modellt tervez piacra dobni teljesen elektromos, plug-in hibrid, vagy normál hibrid meghajtással. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!